Pytanie o rs i combo box

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
komar54
Wersja środowiska: LabVIEW 7.1

Pytanie o rs i combo box

Post autor: komar54 »

Witam,

Jestem początkujący, więc miejcie cierpliwość. Mam dwa pytania:

1. Wysyłam po rs jedną cyfrę i problem jest taki, że na "String Control" tylko mignie jakaś cyfra i jest pusto. Po zamianie stringa na number na "Numeric Indicator" jest zero mignie wartość odebrana i znowu jest zero. I moje pytanie jest takie Czy da się jakoś zrobić żeby odebrana liczba była wyświetlana dopóki nie zostanie odebrana inna?

2. Czy da się ustawić wartość domyślną w "combo box"? Po uruchomieniu programu mam czyste pole. A i da się wpisywać swoje wartości z klawiatury. Czy to tez da się jakoś zablokować?

Pozdrawiam
PiDi
Wersja środowiska: LabVIEW 2017

Re: Pytanie o rs i combo box

Post autor: PiDi »

Witam
1) Da się, ale pod warunkiem, że pokażesz kod ;)

2) Prawy przycisk na Combo Boxie -> Edit Items... -> dodajesz co chcesz. Jeśli chcesz uniemożliwić wpisanie czegoś użytkownikowi, odznacz Allow undefined values. Aby ustawić wartość domyślną, wybierz ją na front panelu, a następnie prawy klik -> Data Operations -> Make Current Value Default.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
komar54

Pytanie o rs i combo box

Dzięki za odpowiedz. "Combo box" już działa tak jak chciałem. Teraz do pierwszego wysyłam kod: Link. Nie mogłem jakoś wkleić tu zdjęcia wiec dałem link. Program nic szczególnego nie robi. Chciałem opanować trochę komunikacje po rs232, bo mam w zamyśle pewien projekt :)
PiDi
Wersja środowiska: LabVIEW 2017

Post autor: PiDi »

Na kod zerknę jak będę miał chwilę, natomiast póki co polecam Help->Find Examples i wyszukanie hasła "VISA". Coś ciekawego na pewno tam znajdziesz.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
komar54

Pytanie o rs i combo box