Sterowanie przyrządami z interfejsem GPIB przez sieć Interne

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
Awatar użytkownika
thor
Kontakt:

Sterowanie przyrządami z interfejsem GPIB przez sieć Interne

Post autor: thor »

Jako, że to mój pierwszy post na tym forum to wypadałoby się przywidać
(Dzień dobry) i pozdrowić wszystkich Forumowiczów (pozdrawiam).
A teraz do rzeczy.
Jestem prostym studentem pewnej śląskiej uczelni technicznej. W ramach projektu mam zbudować stanowisko pomiarowe składające się z urządzeń pomiarowych wyposażonych w interfejs GPIB. Główną cechą tego stanowiska ma być możliwość prowadzenia pomiarów poprzez sieć Internet. Do wykorzystania mam następujące urządzenia hp54603B, Agilent 34401A, Agilent 33120A.
A jeszcze główniejszą cechą :) tego stanowiska jest to, że aplikacja która je nadzoruje ma być napisana w LabVIEW.
Niestety z LabVIEW nigdy nie miałem do czynienia dlatego pojawił sie ten post.
A tak chciałbym, żeby stanowisko wyglądało
[img]http://img345.imageshack.us/img345/6672/stan5ut.jpg[/img]
A teraz kilka pytań.
1. Przeglądając forum i zasoby internetu wywnioskowałem, że do
komunikacji przez sieć powinienem wykorzystac albo elementy z
grupy TCP albo z technologii Data Socket (jesli sie myle to poprawcie
prosze). Z czego Waszym zdaniem skorzystać?
2. Drugi problem jaki widze to sama komunikacja z przyrządami.
Czy istnieje coś takiego (gotowe vi) które symulowaloby płytę czołową
urządzenia (bo wydaje mi sie że stworzenie całej obsługi urządzenia to
dosyć trudna sprawa szczególnie dla kogos kto nie miał nigdy do
czynienia z LabVIEW)
3. Jak Waszym zdaniem powinno to wszystko wyglądać tzn.
czy lepiej sterowac przez sieć za pomocą przegladarki (o ile się nie
mylę to jest taka możliwość) czy poprzez normalne vi
4. Zacząłem coś tam dzialac w LabVIEW (wersja 8.0) i zauważyłem, że w
tej wersji istnieje możliwość stworzenia pliku *.exe (czyli