Strona 1 z 2
Projekt z LabVIEW
: 02 sty 2015 17:41
autor: Serqq
Witam
Mam do zrobienia projekt z LabVIEW, ale kompletnie nie mogę sobie znaleźć tematu. Jestem początkującym. Póki co poznałem pętle, case, okna dialogowe, wykresy, tablice i to wszystko bardziej w poziomie początkującym.
Myślałem nad jakimś przelicznikiem systemów liczbowych (z 2 na 10,16 i odwrotnie), ale raczej sobie sam z tym nie poradzę :/
Ktoś ma jakiś inny pomysł?
Z góry dziękuje za pomoc
Re: Projekt z LabVIEW
: 02 sty 2015 18:57
autor: kwitek
Na początku fajnie jest robić coś, co sprawia Ci frajdę. Moja propozycja to symulator gry w kości (jednego ruchu składającego się z trzech rzutów). Przydadzą Ci się:
- pętle for i case,
- funkcja "Random number" (generująca liczbę losową z zakresu 0-1 więc będzie trzeba ją pomnożyć przez 6 i zaokrąglić w górę),
Jak już będzie Ci działać, to możesz udoskonalać program przez dodanie grafik kostki do gry w celu prezentacji wyników losowania. Później możesz automatycznie rozpoznawać wynik rzutu (strit, kareta), robić statystyki graczy itd
Przy okazji będziesz miał w co zagrać z kumplami na wykładzie
Re: Projekt z LabVIEW
: 02 sty 2015 23:37
autor: Serqq
W sumie pomysł całkiem niezły ;) Dzięki.
Jak tak myślę, to nie wiem czy dam sobie z tym radę, ale spróbować można
W razie czego napiszę tutaj to może ktoś pomoże.
@EDIT
no i mam problem.. nie bardzo wiem jak się za to zabrac. Póki co zrobiłem generowanie liczb od 1-6 i wpisanie ich do tablic.
Całość w pętli for (5)
Czyli 5 rzutów dwiema kostkami. Ktoś ma jakies propozycje?
http://zapodaj.net/5c8199775e1f9.png.html
Projekt z LabVIEW
: 03 sty 2015 18:07
autor: Serqq
jak przedstawić kostki graficznie? Niestety nigdy nic takiego w labview nie robiłem.
Re: Projekt z LabVIEW
: 03 sty 2015 22:04
autor: J.Sz
Na przykład tak:
http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/ ... 0A004F11A0
Przygotuj sobie obrazki z kostek i w zależności od wyrzuconej liczby oczek wyświetlasz odpowiedni plik.
no i mam problem.. nie bardzo wiem jak się za to zabrac
Zastanów się jak chcesz żeby wyglądał Twój front panel, co ma mniej więcej na nim być, jakie opcje ma mieć program.
Projekt z LabVIEW
: 04 sty 2015 01:14
autor: PawelR
Możesz też zrobić sobie TabControl z sześcioma kartami, na każdej wkleić odpowiedni obrazek (po prostu przez Ctrl+V). TabControl zmieniasz na indykator, ukrywasz zakładki (tabs), malujesz na jakiś kolor lub "na przezroczysto" i podpinasz do wyjścia "wynik rzutu".
Ot, cała filozofia.
Plus takiego podejścia, moim zdaniem, to brak dodatkowych plików niezbędnych do zadziałania programu. Łatwiej podrzucić kumplowi
Ale podejście J.Sz. też jest OK.
A jeśli chcesz pobawić się z kontrolkami lub indykatorami, spójrz na te filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=qvhGH0TlCqs
https://www.youtube.com/watch?v=NQU4OGE3XD0
Re: Projekt z LabVIEW
: 04 sty 2015 12:56
autor: Serqq
J.Sz pisze:
Zastanów się jak chcesz żeby wyglądał Twój front panel, co ma mniej więcej na nim być, jakie opcje ma mieć program.
ogólnie chciałbym, żeby na front panelu były kostki (które będą się obracały). Obok jakaś tabela z wynikami i ewentualnie u góry jeszcze opis jak grac.
Co do kostek chodzi mi o coś takiego jak w tym programie (załącznik). Jak takie zrobić?
Projekt z LabVIEW
: 04 sty 2015 13:48
autor: PawelR
Mógłbyś zapisać w LV 2013?
Re: Projekt z LabVIEW
: 04 sty 2015 16:25
autor: Serqq
- kk.vi
- 12
- (15.31 KiB) Pobrany 566 razy
- kk.vi
- 13
- (15.31 KiB) Pobrany 543 razy
Projekt z LabVIEW
: 04 sty 2015 20:06
autor: PawelR
Dzięki!
W tym programie kostki to macierz (array) złożona z PictureRingów, czyli listy złożonej z obrazków.
A animacja obrotu - to po prostu 30-krotna zmiana wartości, przy czym opóźnienie pętli za każdym razem zwiększa się o 10%. To możesz łatwo wywnioskować z kodu.
Powodzenia!
P
Projekt z LabVIEW
: 04 sty 2015 21:51
autor: Serqq
To ja bardzo dziękuję ;)
Ogólnie teraz już mam zrobione te rysunki, ale mam problem z wynikami:
http://zapodaj.net/a9d50341faba3.png.html
http://zapodaj.net/184cdbdb4536b.png.html
Wyniki z tabeli nie zgadzaja się z tymi na kostce. Czemu tak się dzieje? Teoretycznie wystarczy przed array2 dodać -1, ale może jest na to jakiś inny sposób?
Co do grafiki - jest to tylko początkowa wersja, żeby sprawdzic czy wszystko działa. Potem będę to "upiększał"
Projekt z LabVIEW
: 04 sty 2015 22:28
autor: J.Sz
Dzieje się tak dla tego, że w PictureRing tak jak tablice itd. numeruje się od 0.
Powinieneś sobie dać -1 przed wpisaniem do tablicy i będzie ok. Odpowiedni bloczek znajdziesz w palecie Numeric.
Projekt z LabVIEW
: 04 sty 2015 22:29
autor: PawelR
Pewnie wzięło się z tego, że LabVIEW liczy od zera, nie od jedynki. Ten typ tak ma, trzeba się przyzwyczaić... A więc jedno oczko masz na zerowym elemencie PictureRinga, dwa - na elemencie nr 1 itd.
(EDIT: J.Sz. był minimalnie szybszy
)
Przy okazji dobra rada - podpisuj kontrolki i indykatory. Teraz masz tylko dwa, łatwo się zorientować, ale jak się tego trochę namnoży, to będziesz miał problem ;)
Projekt z LabVIEW
: 08 sty 2015 20:58
autor: Serqq
Witam ponownie. Nie miałem niestety dostępu do komputera ostatnio.
Dzięki wielkie za pomoc.
@edit
Chciałbym zrobić, aby użytkownik miał 3 próby losowania, ale coś nie bardzo mi wychodzi. Po naciśnięciu "losuj" program losuje nawet po kliknięciu w przycisku ok, który powinien zatrzymać losowanie danej kości (zatrzymuje tylko na chwile). Jest ktoś w stanie mi pomóc i zerknąć na program?
Póki co usunąłem komunikat, który miał się pojawiać po wykorzystaniu 3 prób (czyli koniec tury), bo pojawiał się co chwile.
Projekt z LabVIEW
: 09 sty 2015 11:40
autor: PawelR
Podeślij w 2013, wieczorem rzucę okiem.