OOP - podstawy
: 03 gru 2013 14:55
Witam,
troszkę programuję już w LV. Zaczynam aktualnie uczyć się programowania obiektowego i od razu trafiłem na problem. Przyznam, że nie mam pojęcia jak utworzyć kilka obiektów danej klasy np:
osoba 1 (z atrubutami hobby=rower, wzrost=160 itd)
osoba 2 (z atrubutami hobby=bieg, wzrost=170 itd)
osoba 3 (z atrubutami hobby=taniec, wzrost=180 itd)
Ponadto nie wiem jak dalej się do nich (obiektów) odwoływać by zmienić ich atrybuty (wywoływać poszczególne funkcje dla każdego z obiektów).
Udało mi się tylko stworzyć funkcje 'read' oraz 'write' odczytujące i zapisujące atrybuty dla jednego obiektu. Jak stworzyć więcej obiektów i się do nich odwoływać?
PS Mógłby ktoś podesłać przykład działania funkcji create i destoy to myślę, że chociaż w części by mogło mi to pomóc.
FYI mam LV2012, wersja podstawowa bez GOOP.
Pozdrawiam
troszkę programuję już w LV. Zaczynam aktualnie uczyć się programowania obiektowego i od razu trafiłem na problem. Przyznam, że nie mam pojęcia jak utworzyć kilka obiektów danej klasy np:
osoba 1 (z atrubutami hobby=rower, wzrost=160 itd)
osoba 2 (z atrubutami hobby=bieg, wzrost=170 itd)
osoba 3 (z atrubutami hobby=taniec, wzrost=180 itd)
Ponadto nie wiem jak dalej się do nich (obiektów) odwoływać by zmienić ich atrybuty (wywoływać poszczególne funkcje dla każdego z obiektów).
Udało mi się tylko stworzyć funkcje 'read' oraz 'write' odczytujące i zapisujące atrybuty dla jednego obiektu. Jak stworzyć więcej obiektów i się do nich odwoływać?
PS Mógłby ktoś podesłać przykład działania funkcji create i destoy to myślę, że chociaż w części by mogło mi to pomóc.
FYI mam LV2012, wersja podstawowa bez GOOP.
Pozdrawiam