Strona 1 z 1

OOP - podstawy

: 03 gru 2013 14:55
autor: Patryk
Witam,
troszkę programuję już w LV. Zaczynam aktualnie uczyć się programowania obiektowego i od razu trafiłem na problem. Przyznam, że nie mam pojęcia jak utworzyć kilka obiektów danej klasy np:
osoba 1 (z atrubutami hobby=rower, wzrost=160 itd)
osoba 2 (z atrubutami hobby=bieg, wzrost=170 itd)
osoba 3 (z atrubutami hobby=taniec, wzrost=180 itd)
Ponadto nie wiem jak dalej się do nich (obiektów) odwoływać by zmienić ich atrybuty (wywoływać poszczególne funkcje dla każdego z obiektów).
Udało mi się tylko stworzyć funkcje 'read' oraz 'write' odczytujące i zapisujące atrybuty dla jednego obiektu. Jak stworzyć więcej obiektów i się do nich odwoływać?
PS Mógłby ktoś podesłać przykład działania funkcji create i destoy to myślę, że chociaż w części by mogło mi to pomóc.

FYI mam LV2012, wersja podstawowa bez GOOP.

Pozdrawiam

Re: OOP - podstawy

: 04 gru 2013 20:33
autor: PiDi
To może zacznijmy od początku: a jak tworzysz pojedynczy obiekt tej klasy? Co w twoim rozumieniu jest w LV klasą, a co obiektem tej klasy? Pokaż jakiś kod najlepiej.
Co to są funkcje "create" i "destroy"?

No i może jeszcze trochę do poczytania - prezentacja, którą swego czasu popełniłem. Może Ci pomoże: https://decibel.ni.com/content/docs/DOC-22506

Re: OOP - podstawy

: 10 gru 2013 14:41
autor: smiga
Prezentacja PiDi'ego jest bardzo fajna - polecam.
Prześledź też kilka filmików - może to wyjaśni parę wątpliwości:
http://www.youtube.com/watch?v=pomEr5vQpxM
http://www.youtube.com/watch?v=vpLWGqlzZVA

http://zone.ni.com/reference/en-XX/help ... g_classes/

OOP - podstawy

: 14 sty 2014 07:51
autor: Patryk
Dzięki wielkie. Wiele mi to wyjaśniło.
Pisząc ogólnie dodam tylko, że moje problemy wynikały z faktu, że programowałem obiektowo w innym języku. Jakoś - nie wiedząc czemu - zakładałem, że w LV można odwoływać się do różnych obiektów tej samej klasy po referencji (jakkolwiek by to miało wyglądać). A rozwiązanie jest banalnie proste - takie coś nie istnieje. Żeby stworzyć kilka obiektów danej klasy trzeba po prostu stworzyć wektor z obiektami tej samej klasy, a następnie z tego wektora skrupulatnie wybierać odpowiedni indeks (a przez to obiekt), na którym chcemy wykonać jakąś funkcję.

PS całe zamieszanie przez to, że gdzieś w internecie znalazłem prezentację robioną z wykorzystaniem GOOP, a tam były piękne funkcje create oraz destroy co mi sugerowało proste tworzenie obiektów.