Witam,
troszkę programuję już w LV. Zaczynam aktualnie uczyć się programowania obiektowego i od razu trafiłem na problem. Przyznam, że nie mam pojęcia jak utworzyć kilka obiektów danej klasy np:
osoba 1 (z atrubutami hobby=rower, wzrost=160 itd)
osoba 2 (z atrubutami hobby=bieg, wzrost=170 itd)
osoba 3 (z atrubutami hobby=taniec, wzrost=180 itd)
Ponadto nie wiem jak dalej się do nich (obiektów) odwoływać by zmienić ich atrybuty (wywoływać poszczególne funkcje dla każdego z obiektów).
Udało mi się tylko stworzyć funkcje 'read' oraz 'write' odczytujące i zapisujące atrybuty dla jednego obiektu. Jak stworzyć więcej obiektów i się do nich odwoływać?
PS Mógłby ktoś podesłać przykład działania funkcji create i destoy to myślę, że chociaż w części by mogło mi to pomóc.
FYI mam LV2012, wersja podstawowa bez GOOP.
Pozdrawiam
OOP - podstawy
-
- Posty: 641
- Rejestracja: 31 gru 2010 01:36
- Wersja środowiska: LabVIEW 2017
- Lokalizacja: Katowice
Re: OOP - podstawy
To może zacznijmy od początku: a jak tworzysz pojedynczy obiekt tej klasy? Co w twoim rozumieniu jest w LV klasą, a co obiektem tej klasy? Pokaż jakiś kod najlepiej.
Co to są funkcje "create" i "destroy"?
No i może jeszcze trochę do poczytania - prezentacja, którą swego czasu popełniłem. Może Ci pomoże: https://decibel.ni.com/content/docs/DOC-22506
Co to są funkcje "create" i "destroy"?
No i może jeszcze trochę do poczytania - prezentacja, którą swego czasu popełniłem. Może Ci pomoże: https://decibel.ni.com/content/docs/DOC-22506
- smiga
- Administrator
- Posty: 824
- Rejestracja: 04 paź 2009 12:41
- Wersja środowiska: LabVIEW 2019
- Lokalizacja: Słupsk
Re: OOP - podstawy
Prezentacja PiDi'ego jest bardzo fajna - polecam.
Prześledź też kilka filmików - może to wyjaśni parę wątpliwości:
http://www.youtube.com/watch?v=pomEr5vQpxM
http://www.youtube.com/watch?v=vpLWGqlzZVA
http://zone.ni.com/reference/en-XX/help ... g_classes/
Prześledź też kilka filmików - może to wyjaśni parę wątpliwości:
http://www.youtube.com/watch?v=pomEr5vQpxM
http://www.youtube.com/watch?v=vpLWGqlzZVA
http://zone.ni.com/reference/en-XX/help ... g_classes/
OOP - podstawy
Dzięki wielkie. Wiele mi to wyjaśniło.
Pisząc ogólnie dodam tylko, że moje problemy wynikały z faktu, że programowałem obiektowo w innym języku. Jakoś - nie wiedząc czemu - zakładałem, że w LV można odwoływać się do różnych obiektów tej samej klasy po referencji (jakkolwiek by to miało wyglądać). A rozwiązanie jest banalnie proste - takie coś nie istnieje. Żeby stworzyć kilka obiektów danej klasy trzeba po prostu stworzyć wektor z obiektami tej samej klasy, a następnie z tego wektora skrupulatnie wybierać odpowiedni indeks (a przez to obiekt), na którym chcemy wykonać jakąś funkcję.
PS całe zamieszanie przez to, że gdzieś w internecie znalazłem prezentację robioną z wykorzystaniem GOOP, a tam były piękne funkcje create oraz destroy co mi sugerowało proste tworzenie obiektów.
Pisząc ogólnie dodam tylko, że moje problemy wynikały z faktu, że programowałem obiektowo w innym języku. Jakoś - nie wiedząc czemu - zakładałem, że w LV można odwoływać się do różnych obiektów tej samej klasy po referencji (jakkolwiek by to miało wyglądać). A rozwiązanie jest banalnie proste - takie coś nie istnieje. Żeby stworzyć kilka obiektów danej klasy trzeba po prostu stworzyć wektor z obiektami tej samej klasy, a następnie z tego wektora skrupulatnie wybierać odpowiedni indeks (a przez to obiekt), na którym chcemy wykonać jakąś funkcję.
PS całe zamieszanie przez to, że gdzieś w internecie znalazłem prezentację robioną z wykorzystaniem GOOP, a tam były piękne funkcje create oraz destroy co mi sugerowało proste tworzenie obiektów.