Optymalizacja: Reference Data Value, In Place, Inline

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
Awatar użytkownika
Brad PID
Wersja środowiska: LabVIEW 2012

Post autor: Brad PID »

Cześć,

Post może być trochę dłuższy więc zacznę od ogółu. Muszę zoptymalizować funkcję która może się wykonać nawet kilka milionów razy i musi zrobić to szybko. Główny problem polega na tym,że chciałbym aby funkcja wykonywała się bez alokacji wielkiego buffora z ogromną tablicą za każdym razem kiedy się do niej odwołuje.

A teraz kilka szczegółów. Funkcja o której mówię to algorytm Quick Union. Nie jestem informatykiem z wykształcenia ale po ilości informacji na ten temat wnioskuje, że może to być jakiś klasyk informatyki.

Przygotowałem krótkie demko na którym wykonuje operację "root" lub "find" w zależności od nomenklatury na kilka różnych sposobów. Wykorzystuje dwa rodzaje algorytmu: z kompresją i bez kompresji drzewa. Z kompresją działa szybciej więc moje próby optymalizacji skupiły się na tej wersji algorytmu.

Moje wyniki: ( głębokość drzewa: 50, ilość wykonań funkcji 5 000 000)
Podejście nr 1: brak optymalizacji,bezpośrednio - bez funkcji, zał. 1 "brak optymalizacji" czas wykonania 111 ms
brak optymalizacji.png
brak optymalizacji.png (24.64 KiB) Przejrzano 5165 razy
Podejście nr 2: użycie struktury in place, bezpośrednio - bez funkcji, zał. 2 "in place" czas wykonania 121 ms
in place.png
in place.png (25.88 KiB) Przejrzano 5165 razy
Podejście nr 3: brak optymalizacji, odwołanie do funkcji reentrant (bez obsługi błędów), zał.3 "reentrant" czas wykonania 531 ms
reentrant.png
reentrant.png (21.03 KiB) Przejrzano 5165 razy
Podejście nr 4: brak optymalizacji, odwołanie do funkcji inline, (wygląd funkcji taki sam jak powyższej tylko ustawienie są na inline) czas wykonania 89 ms
Podejście nr 5: użycie Reference Data Value i struktury in place, odwołanie do funkcji reentrant, zał4. "RDV", czas wykonania 2077 ms