Stworzenie oscyloskopu w trybie XY

Sprawy związane z interfejsem użytkownika - kontrolki, wskaźniki, wyświetlacze, wykresy oraz inne zagadnienia tego typu...
voldi
Wersja środowiska: LabVIEW 7.1

Post autor: voldi »

Witam,

chciałbym stworzyć wizualizację pomiarów zbieranych z akcelerometru podłączonego do komputera w postaci punkty wychylającego się w konkretną stronę. Wstępnie chciałbym na sucho podawać do wykresu dane w postaci dwóch kontrolek(pointer slide) w których podaje wartości wychylenia w stopniach dla obu osi (X i Y). Problem w tym aby przedstawić te dane na wykresie. Wrzucilem na panel XY Graph, podpiąłem do niego kontrolki, jednak ich zmiana powoduje tylko regulacje skali obu osi na wykresie...Wykres miałby wyglądać tak, że w jego środku znajduje się punkt/kropka, która zmienia położenie wraz ze zmianą wartości kontrolek...czy coś takiego jest możliwe? Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że w labview jestem zupełnie zielony ale szybko się uczę :P Za pomoc z góry dziękuję :)

ps. posiadana przeze mnie wersja to 7.1, ale może uda mi się zdobyć wersję 8.2 do końca tygodnia
Awatar użytkownika
skoziate
Administrator
Wersja środowiska: LabVIEW 2019
Kontakt:

Re: Stworzenie oscyloskopu w trybie XY

Post autor: skoziate »

Zapewne masz włączoną automatyczną skalę na obu osiach.
Pozdrawiam,
Sebastian
voldi
Wersja środowiska: LabVIEW 7.1

Post autor: voldi »

Autoskalowanie miałem wyłączone, po maksymalnym uproszczeniu diagramu nadal nie widać punktu na wykresie...cały diagram przedstawia się następująco:

Obrazek

panel zawiera tylko 2 suwaki i wykres...
Awatar użytkownika
skoziate
Administrator
Wersja środowiska: LabVIEW 2019
Kontakt:

Re: Stworzenie oscyloskopu w trybie XY

Post autor: skoziate »

Jednego punktu nie zaobserwujesz, dopóki wykres nie będzie miał więcej niż jednego punktu (wtedy będzie przynajmniej linia do narysowania), albo nie włączysz punktowania (wtedy będzie zaznaczony każdy punkt pomiarowy). Instrukcja i przykład w załączniku.
Załączniki