Dynamiczne tworzenie obiektów
Dynamiczne tworzenie obiektów
Witam
Potrzebuję dynamicznie tworzyć obiekty (controls i indicators) w LV, jeżeli ktoś coś wie na ten temat to bardzo proszę o pomoc.
ps. mam nadzieje ze jest to wogóle możliwe:)
Pozdrawiam
Potrzebuję dynamicznie tworzyć obiekty (controls i indicators) w LV, jeżeli ktoś coś wie na ten temat to bardzo proszę o pomoc.
ps. mam nadzieje ze jest to wogóle możliwe:)
Pozdrawiam
Re: Dynamiczne tworzenie obiektów
Witam
Chodzi o to że mam pustego vi'a, a po uruchomieniu go pojawi sie na nim na przykład button lub cokolwiek innego. Czyli to tak jakby w VC++ stworzyć obiekt przy pomocy konstruktora (najprościej mówiąc).
Mam nadzieje ze w miarę jasno napisałem o co mi chodzi:)
Pozdrawiam
Chodzi o to że mam pustego vi'a, a po uruchomieniu go pojawi sie na nim na przykład button lub cokolwiek innego. Czyli to tak jakby w VC++ stworzyć obiekt przy pomocy konstruktora (najprościej mówiąc).
Mam nadzieje ze w miarę jasno napisałem o co mi chodzi:)
Pozdrawiam
Re: Dynamiczne tworzenie obiektów
Najkrócej sprawę ujmując: nie ma takiej opcji.
Re: Dynamiczne tworzenie obiektów
Oki, wielkie dzięki.
- Koza
- Administrator
- Posty: 152
- Rejestracja: 20 gru 2006 00:00
- Wersja środowiska: LabVIEW 2011
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Dynamiczne tworzenie obiektów
Nie ma takiej opcji, ale jest inna możliwość. Dość skomplikowana, no ale jeśli naprawdę tego potrzebujesz, to może się przydać (może na początek warto pochować kontrolki i je w odpowiednim momencie wyświelić/przesunąć?)
Robisz pustego VI z kontrolką, która wrzucasz w pętlę while i dodajesz opóźnienie, aby procesor miał chwilę wytchnienia. W kolejnym kroku usuwasz menu, suwaki, opcje run, stop, ustawiasz jako reentrant i pozycjonujesz odpowiednio na panelu aplikacji głównej. Teraz możesz z kontrolki w pewnym zakresie korzystać.
W aplikacji głównej korzystasz z Open VI reference, metod i własności otworzonego VI.
Propozycja zrobiona na szybko do obejrzenia w załączniku.
Pozdrawiam,
Koza
Robisz pustego VI z kontrolką, która wrzucasz w pętlę while i dodajesz opóźnienie, aby procesor miał chwilę wytchnienia. W kolejnym kroku usuwasz menu, suwaki, opcje run, stop, ustawiasz jako reentrant i pozycjonujesz odpowiednio na panelu aplikacji głównej. Teraz możesz z kontrolki w pewnym zakresie korzystać.
W aplikacji głównej korzystasz z Open VI reference, metod i własności otworzonego VI.
Propozycja zrobiona na szybko do obejrzenia w załączniku.
Pozdrawiam,
Koza
Re: Dynamiczne tworzenie obiektów
Mozna tez wykorzystac tablice klastrów, jesli elementy, ktore chcesz tworzyc maja byc powtarzalne.
-
- Posty: 383
- Rejestracja: 17 lis 2006 00:00
- Wersja środowiska: LabVIEW 2009
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dynamiczne tworzenie obiektów
Ujmując sprawę jeszcze krócej: da sięMikrobi pisze:Najkrócej sprawę ujmując: nie ma takiej opcji.

Chyba juz to kiedyś pokazywałem...
Kluczowe bloczki (New VI i New VI Object) są w OpenG
Re: Dynamiczne tworzenie obiektów
To już nie jest prosta opcja tylko LabVIEW skryptowe.vugie pisze:Ujmując sprawę jeszcze krócej: da sięMikrobi pisze:Najkrócej sprawę ujmując: nie ma takiej opcji.
Chyba juz to kiedyś pokazywałem...
Kluczowe bloczki (New VI i New VI Object) są w OpenG
Zewnętrzny toolkit nie supportowany przez NI z całym 'dobrodziejstwem' konsekwencji ;)
- jogurt_owocowy
- Posty: 1317
- Rejestracja: 30 lis 2004 00:00
- Wersja środowiska: LabVIEW 2015
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dynamiczne tworzenie obiektów
Z tym "niesupportowaniem" to nie tak do końca.
Przykładowo: chcąc bawić się scriptingiem w LV 7.1 zmieniało się tu i tam w plikach *.ini i grało, w 8.0 - było gorzej (np. brak referencji do Diagramu), a w 8.2 nie gra wcale.
W zamian niektórzy "wybrańcy" mogą dostać od NI specjalną "licencję na skryptowanie" więc tak jakby powoli, nieśmiało LV Scripting wychodzi z podziemia.
Pozdrawiam
PS. Przynajmniej tak było jak próbowałem się bawić skryptowaniem w 8.2 kilka miesięcy temu. Jeśli ktoś ma jakieś nowsze wieści to będę wdzięczny :]
Przykładowo: chcąc bawić się scriptingiem w LV 7.1 zmieniało się tu i tam w plikach *.ini i grało, w 8.0 - było gorzej (np. brak referencji do Diagramu), a w 8.2 nie gra wcale.
W zamian niektórzy "wybrańcy" mogą dostać od NI specjalną "licencję na skryptowanie" więc tak jakby powoli, nieśmiało LV Scripting wychodzi z podziemia.
Pozdrawiam
PS. Przynajmniej tak było jak próbowałem się bawić skryptowaniem w 8.2 kilka miesięcy temu. Jeśli ktoś ma jakieś nowsze wieści to będę wdzięczny :]
Re: Dynamiczne tworzenie obiektów
Trzeba przyznać, że vugie ma rację, jednak
skrypty są wewnętrznym narzedziem NI, które 'wyciekło' do ogólnego obiegu.
Zmieniają się z wersji na wersję środowiska, operują na zaawansowanych funkcjach i metodach silnika LabVIEW, które ulegają istotnym modyfikacjom. Faktem jest że Jim Kring i zespół OpenG zrobił korzystając ze skryptów bardzo dobre narzędzie OpenG Commander.
skrypty są wewnętrznym narzedziem NI, które 'wyciekło' do ogólnego obiegu.
Zmieniają się z wersji na wersję środowiska, operują na zaawansowanych funkcjach i metodach silnika LabVIEW, które ulegają istotnym modyfikacjom. Faktem jest że Jim Kring i zespół OpenG zrobił korzystając ze skryptów bardzo dobre narzędzie OpenG Commander.