Witam.
Próbuję napisać Tetris'a w LabView. Zrobiłem 2 klocki, które opadają koło siebie. Czy ma ktoś pomysł co zrobić, żeby klocki spadały jeden po drugi co dany czas w tej samej linii oraz jak zatrzymać klocki na ostatnim polu i jak zatrzymać klocek na klocku?
Pozdrawiam.
Tetris w LabView
Tetris w LabView
- Załączniki
-
- Tetris4.vi
- (10.79 KiB) Pobrany 486 razy
Re: Tetris w LabView
Uff, dług droga przed Tobą,
rzuć sobie okiem na mój niedokończony projekt tetrisa (nie ma implementacji obrotu klocka), może Cię jakoś to zainspiruje;)
rzuć sobie okiem na mój niedokończony projekt tetrisa (nie ma implementacji obrotu klocka), może Cię jakoś to zainspiruje;)
- Załączniki
-
- Tetris.llb
- (115.28 KiB) Pobrany 491 razy

Tetris w LabView
Dzięki. Ja chcę wykonać tetrisa w jak najprostszy sposób, na początek 2. różne klocki, żeby spadały jeden po 2. i przesuwanie ich w lewo, prawo i, żeby się zatrzymywały na ostatnim polu oraz zatrzymywał się klocek na klocku.
Re: Tetris w LabView
Zatrzymywanie klocka - sprawdź, czy na następnym położeniu, któraś z wartości już jest zaświecona - jeśli tak, to nie przesuwaj... case structure i operacje logiczne

Tetris w LabView
A jak zatrzymać klocek na ostatnich diodach, żeby nie znikał gdy mija ostatnie pole?
Re: Tetris w LabView
Sprawdzaj, czy najniższa pozycja jest w ostatnim rzędzie i wtedy przekazuj wygląd tej tablicy jako swoja podstawa

Tetris w LabView
W LV jest przykładowy tetris: w katalogu LabView, examples\input jest InputDemo.llb. Wewnątrz jest "Keyboard Puzzle Game.vi".