Załączam sobie PUSH BUTTON Y ( jego fragmencik podświetla się na zielono) i wykonuje mi się jakaś tam część programu. Kiedy w wyniku porównania innego sygnału z liczbą 12 pojawi mi się "1" na kontrolce X chcę by PUSH BUTTON Y się wyłączał . Kombinowałem z property node ale nie znalazłem tam takiej opcji.
Jak można to najprościej uzyskać?
O ile dobrze rozumiem, to chcesz programatycznie zmieniać wartość przycisku. Można to zrobić w dwojaki sposób: albo przy pomocy Local Variable, albo przy pomocy Property Node, właściwość Value.
Tak chcę programowo zmienić stan przycisku. Kombinowałem z Property node Value i na Y podaje mi aktualny stan X tzn. kiedy uruchamiam program (sygnałnie jest mniejszy od 12 więc X=0) i nie mogę nawet załączyć Y bo X=0 i wartość 0 podawana jest Y........
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010 18:46 przez polo, łącznie zmieniany 2 razy.
Wszystko jeszcze testuje a gólnie mówiąc: włączając Button napełniam sobie tank jeżeli wartość tank będzie większa równa 12 chcę by włączony wcześniej button się wyłączył.
Załączniki
111.GIF (10.17 KiB) Przejrzano 9826 razy
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010 18:59 przez polo, łącznie zmieniany 1 raz.
zaraz spróbuję to jakoś wcisnąć w program. Myślałem że da się jakoś bez używania dodatkowych pętelek:)
Dzięki za mega szybką odpowiedź
Edit:
Sprawdziłem i wszystko działa. Po odliczeniu BUTTON ładnie się wyłącza ale kiedy naciskam ponownie BUTTON to wartość TANK wzrasta o 1a po ponownym włączeniu znowu o1. Czy można jakoś to zablokować by po odliczeniu do 12 i wyłączeniu BUTTONa przez VALUE button był zablokowany?
Oczywiście można, przy pomocy odpowiedniej właściwości (zdaje się, że Enable albo Disable - w domu LabVIEW nie mam ). Property Node będzie musiał być wywołany przy odpowiednim warunku: gdy przycisk jest False oraz wartość Tank jest 12. Nie chcesz blokować przycisku, gdy jest o False a Tank ma zero, bo nie da się napełnić.