LabVIEW dla najmłodszych ... gimnazjum, szkoła średnia
: 31 sty 2013 01:37
Coraz więcej studentów rozpoczyna zabawę z LabVIEW, a co najważniejsze coraz więcej z nich staje się świetnymi programistami.
Zastanawiam się jak w przyjazny sposób obniżyć jeszcze bardziej wiek osób rozpoczynających tą przygodę.
Macie może jakieś doświadczenia lub przemyślenia związane z nauką programowania w LabVIEW w szkołach średnich (licea, technika o kierunkach: elektronik, informatyk, automatyk, mechatronik ...), a może już na poziomie gimnazjum, czy też jeszcze niżej, jak to pokazują koledzy z za oceanu:
http://thinkinging.com/2007/09/11/labvi ... -wiz-kids/
Interesuje mnie ten temat tym bardziej, że właśnie w tym roku mój syn idzie do szkoły średniej i planuje wybór technikum. Tak się składa, że w edukację młodzieży w tym technikum czasami się angażuję, a aktualnie staram się zainspirować kolegów uczących tam przedmiotów technicznych (głównie programowania), do nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, jakimi między innymi jest LEGO MINDSTORMS czy też środowisko LabVIEW. Może widział ktoś, gdzieś albo ma pomysł na jakieś zadania programistyczne dla młodzieży w wieku 15-19 lat (podobna inicjatywa do aktualnej, organizowanej przez Studenckie Koło naukowe LabVIEW Fan Group - gratuluję pomysłu ). Może są gdzieś jakieś ćwiczenia albo fajne proste przykładowe projekty...?
Wiem, że młodzież w tym wieku łapie taką wiedzę bardzo szybko. Trzeba tylko tak ją przedstawić, żeby mogli się szybko zacząć bawić ... bo inaczej się nudzą i zmieniają "zabawki".
Zrobiłem test na własnym synu. Trzy razy usiadł ze mną przy LabVIEW na jakąś godzinkę, max. dwie. Pokazałem mu jak można zrobić prosty kalkulator i programik do losowania liczb LOTTO (6 z 49), przy okazji tłumacząc poruszanie się po interfejsie i podstawowe pojęcia programistyczne. Później miał zrobić to sam ... i bardzo szybko te podstawowe rzeczy złapał, intuicyjnie poruszając się po środowisku (dzieciaki chyba już się z tym teraz rodzą ).
Zastanawiam się jakie kroki zrobić dalej, żeby go nie zniechęcić. Jakie przykłady mu pokazać żeby zaczął się tym bawić...?
Zapraszam wszystkich do dyskusji w tym temacie i z góry dziękuję za wszelkie pomysły, linki, komentarze. Zapraszam też do dyskusji najmłodszych użytkowników forum, czyli studentów, którzy chwilkę wcześniej "zajarali" się zabawą z LabVIEW (co spowodowało, że Was to "wzięło"?), ... a może znajdą się tutaj jacyś nastolatkowie - dajcie znak życia ;) )
Zastanawiam się jak w przyjazny sposób obniżyć jeszcze bardziej wiek osób rozpoczynających tą przygodę.
Macie może jakieś doświadczenia lub przemyślenia związane z nauką programowania w LabVIEW w szkołach średnich (licea, technika o kierunkach: elektronik, informatyk, automatyk, mechatronik ...), a może już na poziomie gimnazjum, czy też jeszcze niżej, jak to pokazują koledzy z za oceanu:
http://thinkinging.com/2007/09/11/labvi ... -wiz-kids/
Interesuje mnie ten temat tym bardziej, że właśnie w tym roku mój syn idzie do szkoły średniej i planuje wybór technikum. Tak się składa, że w edukację młodzieży w tym technikum czasami się angażuję, a aktualnie staram się zainspirować kolegów uczących tam przedmiotów technicznych (głównie programowania), do nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, jakimi między innymi jest LEGO MINDSTORMS czy też środowisko LabVIEW. Może widział ktoś, gdzieś albo ma pomysł na jakieś zadania programistyczne dla młodzieży w wieku 15-19 lat (podobna inicjatywa do aktualnej, organizowanej przez Studenckie Koło naukowe LabVIEW Fan Group - gratuluję pomysłu ). Może są gdzieś jakieś ćwiczenia albo fajne proste przykładowe projekty...?
Wiem, że młodzież w tym wieku łapie taką wiedzę bardzo szybko. Trzeba tylko tak ją przedstawić, żeby mogli się szybko zacząć bawić ... bo inaczej się nudzą i zmieniają "zabawki".
Zrobiłem test na własnym synu. Trzy razy usiadł ze mną przy LabVIEW na jakąś godzinkę, max. dwie. Pokazałem mu jak można zrobić prosty kalkulator i programik do losowania liczb LOTTO (6 z 49), przy okazji tłumacząc poruszanie się po interfejsie i podstawowe pojęcia programistyczne. Później miał zrobić to sam ... i bardzo szybko te podstawowe rzeczy złapał, intuicyjnie poruszając się po środowisku (dzieciaki chyba już się z tym teraz rodzą ).
Zastanawiam się jakie kroki zrobić dalej, żeby go nie zniechęcić. Jakie przykłady mu pokazać żeby zaczął się tym bawić...?
Zapraszam wszystkich do dyskusji w tym temacie i z góry dziękuję za wszelkie pomysły, linki, komentarze. Zapraszam też do dyskusji najmłodszych użytkowników forum, czyli studentów, którzy chwilkę wcześniej "zajarali" się zabawą z LabVIEW (co spowodowało, że Was to "wzięło"?), ... a może znajdą się tutaj jacyś nastolatkowie - dajcie znak życia ;) )