Witam. Bardzo proszę o pomoc.
Może ktoś napisać, który ze sposobów z załącznika jest dobrym początkiem- może żadne rozumowanie nie jest dobre?
Chcę zamienić sygnał sinusoidalny ze współrzędnych kartezjańskich na biegunowe. Niestety jestem początkująca w użytkowaniu Labview..
W pierwszym przypadku nie wiem jak rozdzielić sygnał na x i y.. Nie sprawdzę więc żadnego rezultatu...
Drugi sposób daje mi zły wynik- nie wiem jak inaczej można użyć tego bloczka "Re/Im To Polar Function"- czy dla przebiegu sinusoidalnego w ogóle to ma sens?
Czy może w ogóle źle podchodzę do tematu?
Proszę o pomoc
współrzędne kartezjańskie na biegunowe
-
- Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Re: współrzędne kartezjańskie na biegunowe
Potrzebujesz tablic: X (tablica pod sinusem) i Y (wynik działania sinusa). Potem potraktuj je jako, odpowiednio: fazę i moduł w bloczku Polar to Re/Im.
O tak:
O tak:
- Załączniki
-
- Bez tytułu.png (7.2 KiB) Przejrzano 5430 razy
-
- Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Dziękuję bardzo za odpowiedź. A np da się to zrobić z wykorzystaniem signal generator?
A drugie pytanie- nie jestem pewna co do poprawności tego co wychodzi mi z układu- załączam- zamiana wsp kartezjańskich na biegunowe.
I nie rozumiem takiej kwestii- czemu wykorzystany jest bloczek Polar To Re/Im Function do zamiany sinusa na wsp biegunowe? A nie Re/Im To Polar Function ? Jak by było przy zamianie odwrotnej? tzn wsp biegunowe na kartezjańskie? Bloczek odwrotny tzn Re/Im To Polar Function?
Proszę jeszcze o pomoc...
pozdrawiam
A drugie pytanie- nie jestem pewna co do poprawności tego co wychodzi mi z układu- załączam- zamiana wsp kartezjańskich na biegunowe.
I nie rozumiem takiej kwestii- czemu wykorzystany jest bloczek Polar To Re/Im Function do zamiany sinusa na wsp biegunowe? A nie Re/Im To Polar Function ? Jak by było przy zamianie odwrotnej? tzn wsp biegunowe na kartezjańskie? Bloczek odwrotny tzn Re/Im To Polar Function?
Proszę jeszcze o pomoc...
pozdrawiam