Strona 1 z 1

Kostka 3D sterowana akcelerometrem

: 24 maja 2012 13:14
autor: Framag
Witam,

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pewien pomysł.
Otóż chciałbym przy użyciu akcelerometru 3 osiowego poruszać kostką 3D wyświetlaną na ekranie komputera. Czy da się takie coś stworzyć w labview? Odbiór danych z akcelerometru mam już w Labview stworzony jednak nie mam pomysłu w jaki sposób stworzyć taką kostkę. Najlepiej jeszcze gdyby każdy bok był innego koloru. Do testów na początek myślałem, żeby kostkę sterować zwykłymi 3 suwakami w Labview, żeby być pewnym jak ta kostka ma się w danej chwili obrócić. Jednak nie mam zupełnie pomysłu na sposób wykonania kostki? Czy ktoś już kiedyś takie coś robił? Albo ma ktoś na to jakiś pomysł?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

Kostka 3D sterowana akcelerometrem

: 24 maja 2012 13:32
autor: darkon
W LabVIEW nie ma dedykowanych narzędzi do tworzenia modeli 3D.
Tutaj z pomocą przychodzi SolidWorks.
Sprawdź sobie na youtube LabVIEW +SolidWorks

Re: Kostka 3D sterowana akcelerometrem

: 24 maja 2012 13:41
autor: Framag
A 3D picture control?

Kostka 3D sterowana akcelerometrem

: 24 maja 2012 14:00
autor: darkon
A 3D picture control?
No faktycznie. Zapomiałem o tym :D
Tu nawet widać że działa :) http://www.youtube.com/watch?v=7_npK98rTHw

Kostka 3D sterowana akcelerometrem

: 24 maja 2012 14:20
autor: bogdani
Panowie, 3D picture control służy do wyświetlania obiektu 3D.
Poszukaj przykładu solarsystem.vi, masz tam ładne przygotowanie prostych obiektów i operacje na nich.

bogdani

Re: Kostka 3D sterowana akcelerometrem

: 24 maja 2012 22:46
autor: Framag
Trzeba doinstalować picture control 3D do LV?

Re: Kostka 3D sterowana akcelerometrem

: 24 maja 2012 23:21
autor: PiDi

Kostka 3D sterowana akcelerometrem

: 25 maja 2012 08:04
autor: spec.kolombo
Nie wiem czy to się do tego nada, ale kiedyś Vugie zrobił taką bibliotekę LvODE. Tam też są obiekty typu box i pewnie też można je obracać.

Re: Kostka 3D sterowana akcelerometrem

: 25 maja 2012 09:09
autor: vugie
spec.kolombo pisze:Nie wiem czy to się do tego nada, ale kiedyś Vugie zrobił taką bibliotekę LvODE. Tam też są obiekty typu box i pewnie też można je obracać.
Nadałoby się gdyby mieć dwa akcelerometry i każdy sterowałby swoją kostką i kostki te mogłyby się zderzać (a i wtedy nie obyłoby się bez 3DPC). DO jednej kostki aż nadto wystarczy gołe 3DPC.