Witam. Mam do napisanie program, który ma zliczać impulsy z enkodera. Problem polega na tym, że kiedy wchodzi impuls nie dodaje jednego, tylko tyle ile zdoła zliczyć w czasie wystąpienia logicznej jedynki (zrobiłem stoper co 0,1s ale to nie jest rozwiązanie). Wydaje mi się, że optymalnie byłoby wykrywać zbocze narastające, ale nie wiem jak. Próbowałem coś z triggerem,ale nic z tego nie wyszło. Używam LV 7.1 i win7, karta to LabJack u3-hv. Jestem raczej początkujący. Proszę o pomoc, albo chociaż pomysł.
Pozdrawiam
Wykrywanie zbocza
Wykrywanie zbocza
- Załączniki
-
- U3 eDI_2.vi
- (47.12 KiB) Pobrany 495 razy
Żyj tak, aby Twoim znajomym zrobiło się nudno jak umrzesz <J.Tuwim>
- Nowszy
- Wersja środowiska: LabVIEW 2011
- Kontakt:
Wykrywanie zbocza
Hej
Ze specyfikacji tej karty widzę, że ma ona liczniki, które można wykorzystać bezpośrednio jako wejście enkodera, więc to z nich musisz skorzystać, info o teorii operacji masz w specyfikacji: http://labjack.com/support/u3/users-guide (wyszukaj 'quadrature'). Nie mam sterownika do tej karty, więc nie gwarantuję że są VIe, służące do takiego pomiaru, ale pewnie coś się znajdzie.
Ze specyfikacji tej karty widzę, że ma ona liczniki, które można wykorzystać bezpośrednio jako wejście enkodera, więc to z nich musisz skorzystać, info o teorii operacji masz w specyfikacji: http://labjack.com/support/u3/users-guide (wyszukaj 'quadrature'). Nie mam sterownika do tej karty, więc nie gwarantuję że są VIe, służące do takiego pomiaru, ale pewnie coś się znajdzie.
Pozdrawiam, Maciek Antonik
Edu4Industry
Edu4Industry
Re: Wykrywanie zbocza
Mam przykładowe programy liczników, więc spróbowałem i coś działa, ale chyba nie do końca poprawnie. Kiedy naciskam przycisk raz (podłączyłem do wyjścia licznika) on nalicza kilka razy, tak nie powinno być chyba? Jeszcze nie mam enkodera, więc póki co pisze program "na sucho". Jak sprawdzić jak to będzie działać na normalne częstotliwości pracy, czyli kilkanaście kHz?
- Nowszy