Jak zmierzyć częstotliwość
Witam!
Jestem studentem Politechniki Łódzkiej, pisze właśnie pracę dyplomową i mam problem związany z pomiarem częstotliwości i zliczaniem impulsów.
Zajmuję się hamownią, mam zamontowanych sporo czujników, pomiary napięć i ich przetwarzanie opanowałem, programy mam gotowe poniekąd.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak zmierzyć częstotliwość czterech sygnałów cyfrowych(0-5V) i jak zliczać impulsy z dwóch kanałów cyfrowych.
Próbowałem już wszystkich dostępnych elementów VI ale zawsze coś jest nie tak, albo dt<=0 albo nie widzi amplitudy. Na programie za bardzo się nie znam, nauczyłem się bo musiałem. Pracuje na LV 7.1 z kartą NI USB-6009(8x AI, 8x DI, 1x COUNT). Pomóżcie proszę lub chociaż jakoś podprowadźcie mnie na dobrą drogę do rozwiązania tego problemu. Z góry dzięki
Jestem studentem Politechniki Łódzkiej, pisze właśnie pracę dyplomową i mam problem związany z pomiarem częstotliwości i zliczaniem impulsów.
Zajmuję się hamownią, mam zamontowanych sporo czujników, pomiary napięć i ich przetwarzanie opanowałem, programy mam gotowe poniekąd.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak zmierzyć częstotliwość czterech sygnałów cyfrowych(0-5V) i jak zliczać impulsy z dwóch kanałów cyfrowych.
Próbowałem już wszystkich dostępnych elementów VI ale zawsze coś jest nie tak, albo dt<=0 albo nie widzi amplitudy. Na programie za bardzo się nie znam, nauczyłem się bo musiałem. Pracuje na LV 7.1 z kartą NI USB-6009(8x AI, 8x DI, 1x COUNT). Pomóżcie proszę lub chociaż jakoś podprowadźcie mnie na dobrą drogę do rozwiązania tego problemu. Z góry dzięki
- Nowszy
- Wersja środowiska: LabVIEW 2011
- Kontakt:
Korzystasz z dość starej wersji LV - zapytaj promotora, czy nie macie na uczelni dostępu do nowszej. Skoro już coś napisałeś, to podeślij kod, powiemy ci co jest nie tak
Pozdrawiam, Maciek Antonik
Edu4Industry
Edu4Industry