Jak zmierzyć częstotliwość

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
lazik666
Wersja środowiska: LabVIEW 7.1

Post autor: lazik666 »

Witam!
Jestem studentem Politechniki Łódzkiej, pisze właśnie pracę dyplomową i mam problem związany z pomiarem częstotliwości i zliczaniem impulsów.
Zajmuję się hamownią, mam zamontowanych sporo czujników, pomiary napięć i ich przetwarzanie opanowałem, programy mam gotowe poniekąd.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak zmierzyć częstotliwość czterech sygnałów cyfrowych(0-5V) i jak zliczać impulsy z dwóch kanałów cyfrowych.
Próbowałem już wszystkich dostępnych elementów VI ale zawsze coś jest nie tak, albo dt<=0 albo nie widzi amplitudy. Na programie za bardzo się nie znam, nauczyłem się bo musiałem. Pracuje na LV 7.1 z kartą NI USB-6009(8x AI, 8x DI, 1x COUNT). Pomóżcie proszę lub chociaż jakoś podprowadźcie mnie na dobrą drogę do rozwiązania tego problemu. Z góry dzięki
Awatar użytkownika
Nowszy
Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Kontakt:

Post autor: Nowszy »

Korzystasz z dość starej wersji LV - zapytaj promotora, czy nie macie na uczelni dostępu do nowszej. Skoro już coś napisałeś, to podeślij kod, powiemy ci co jest nie tak
Pozdrawiam, Maciek Antonik
Edu4Industry
lazik666

Nowszej wersji nie ma, ja do zabawy dostałem jakąś 5, a na uczelnianym kompie robię w 7.1. Ogólnie nie podchodzi mi ta karta, jak by miała więcej opcji to bym dał radę jakoś. Podeślę kody bo będą 4 programy, trochę każdy jest "brudny" no ale znawcą LV nie jestem, chociaż programik fajny. Mam jeszcze kłopoty z pętlami, realizowaniem pętli przez konkretny okres czasu, zapisywanie i wczytywanie tabeli a czasu juz mało
lazik666

PS a jak wrzucić tu jakiś plik bo działów DL i UL nie wiedzę? Z zewnętrznego serwera?
Awatar użytkownika
coolfon
Wersja środowiska: LabVIEW 2009
Kontakt:

Re: Jak zmierzyć częstotliwość

Post autor: coolfon »