Strona 3 z 3

Re: Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 17 cze 2013 21:49
autor: jogurt_owocowy
Co dziwniejsze...
Ciężko coś powiedzieć, bo vi, który zamieściłeś na pewno nie jest tym z obrazka.
Jaką częstotliwość wykrywa, jak włączysz to nagranie i przyłożysz mikrofon do głośnika?

Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 18 cze 2013 14:48
autor: Darrell
Zwyczajnie program mi sie nie zapisał i wrzuciłem wcześniejszą, błędną wersję. Teraz zrobiłem tak samo jak Ty zrobiłeś i teraz już działa, najprawdopodobnie źle podłączyłem. Dodam, że bez df pokazywało mi 900Hz. Kiedy pomnożyłem magnitude z df to wyszło ładnie 1000Hz :) Problemem u mnie ciągle jest przepełnienie buforu odczytu. Żeby zrobić test musze zmniejszyc sample/s do 11025 i mogę testować tylko ok. 3-4 sekundy. Proszę przetestujcie program, jeśli możecie.

Re: Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 18 cze 2013 17:30
autor: jogurt_owocowy
Problemem u mnie ciągle jest przepełnienie buforu odczytu. Żeby zrobić test musze zmniejszyc sample/s do 11025 i mogę testować tylko ok. 3-4 sekundy.
Kliknij prawym na Sound Input Read -> Help -> Examples -> Continuous Sound Input VI - ten przykład powinien Ci pomóc.

Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 18 cze 2013 18:14
autor: Darrell
Czy tu chodzi o ustawienie w Sample mode na Continous Sample? Problem w tym, że w moim Sound Input Configure nie ma wejścia Sample mode.

Re: Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 19 cze 2013 09:14
autor: jogurt_owocowy
Bardziej o number of samples/ch. Dobrze Ci działa ten przykład?

Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 19 cze 2013 10:52
autor: Darrell
Nie działa mi w ogóle. Control z Continous Samples/Finite Samples nie jest podłączony do niczego (bo nie ma wejścia Sample Mode). Po usunięciu Control'a wywala mi błąd taki jak z pierwszego posta w tym temacie.

Re: Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 19 cze 2013 11:56
autor: jogurt_owocowy
Coś masz popsute.
Jeśli zgodnie z notką w profilu masz LabVIEW 2010, to tam to wejście na pewno jest (zresztą w 2009 też jest).
Kliknij dwa razy na klocku Sound Input Configure, otworzy się jego panel. Jest tam kontrolka sample mode? Jeśli tak, to podłącz ją do connector pane'a.

Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 19 cze 2013 13:42
autor: Darrell
Jest kontrolka, podłączyłem ją i są tylko stałe liczbowe(nie ma Continous Samples/Finite Samples), wydaje mi się że stała 1 jest przypisana do Continous (strzelałem). Po ustawieniu w ten sposób program działa.

Re: Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 19 cze 2013 15:19
autor: jogurt_owocowy
są tylko stałe liczbowe
Dziwna sprawa...
Możesz zamieścić screenshota z panelem Sound Input Configure.vi? Poniżej obrazek, jak to powinno wyglądać.

Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 19 cze 2013 15:55
autor: Darrell
Tak jakby ktoś w tym grzebał... po co komu ten wykres? I jedna kontrolka (task id) jest schowana pod tym wykresem, dopiero zauważyłem.

Re: Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 20 cze 2013 15:03
autor: jogurt_owocowy
Nie tak to powinno wyglądać - ktoś najwyraźniej coś tu popsuł.
Pomimo tego, wszystko powinno Ci teraz działać, jak trzeba (Continuous Samples rzeczywiście ma wartość 1).

Rozpoznawanie obiektów za pomocą dźwięku

: 01 lip 2013 19:33
autor: Darrell
Witam ponownie. Chciałem podziekować za pomoc i trud włożony w mój projekt. Szczególnie dziękuję użytkownikowi jogurt_owocowy za bezcenne wskazówki i informacje jakimi się podzielił, a także dziękuje wszystkim, którzy się wypowiedzieli w tym temacie.

Pozdrawiam,
Grzegorz