Strona 2 z 2

Re: Jednopunktowy wykres 3D

: 11 lis 2013 19:24
autor: Framag
A co jak moje dane zmieniają się praktycznie w każdym obiegu pętli?

Re: Jednopunktowy wykres 3D

: 11 lis 2013 20:21
autor: smiga
Jak często to się dzieje - ile razy na sekundę?
Przetestuj 3D Picture Control - może będzie efektywniejsza.
Możesz też zrobić dwa wykresy 2D w dwóch rzutach (np. X,Y i X, Z), a nawet 3 wykresy we wszystkich rzutach - czasami takia wizualizacja więcej informacji przekazuje.

Re: Jednopunktowy wykres 3D

: 11 lis 2013 20:54
autor: Framag
Dzieje się to co średnio co 5-10 ms. W sumie dane mogą przychodzić częściej ale już to ograniczam bo inaczej inne elementy by się nie wyrabiały. Znalazłem jeszcze jeden problem, który psuł mi transmisję ( zapomniałem wyłączyć termination char w porcie szeregowym ;) ) no i siało to bardzo w programie. Spróbuję z 3D Picture Control też. Nigdy z tym nie miałem do czynienia jakoś bardzo więc pewnie też będę miał niedługo jakieś pytania :)

Re: Jednopunktowy wykres 3D

: 11 lis 2013 21:27
autor: smiga
Tak szybko użytkownik raczej tego nie ogląda. Można buforować dane (zbierać) i wysyłać na wykres troszkę rzadziej, ale w większych paczkach. Jeżeli jest to zawsze tylko jeden punkt, to może wysyłać co którąś. Użytkownik i tak nie zauważy więcej niż 20, 25 zmian na sekundę. Pytanie tez co ma robić z tymi danymi...?

Re: Jednopunktowy wykres 3D

: 12 lis 2013 21:07
autor: Framag
ograniczyłem ilość danych wysyłanych do wykresu 3D i jest w miarę w porządku. Próbowałem stworzyć prosty VI - obracanie prostopadłościanem w zależności od wartości na trzech sliderach ale ciężko mam z poskładaniem całej niezbędnej otoczki 3D picture control. Prostopadłościan musi być niejako zawieszony w punkcie (0,0,0) w układzie XYZ i obracać się o zadany kąt ze slidera. Coś podobnego do tego http://www.youtube.com/watch?v=PzlMmEksvB4 ale w trzech osiach. Może jakieś wskazówki?

Re: Jednopunktowy wykres 3D

: 12 lis 2013 21:58
autor: smiga
Kod z YouTube masz tu:
http://decibel.ni.com/content/docs/DOC-21690

Zerknij też na to:

https://decibel.ni.com/content/docs/DOC-8262

http://decibel.ni.com/content/docs/DOC-2109

http://decibel.ni.com/content/docs/DOC-4958

https://decibel.ni.com/content/docs/DOC-10813

...zwracając uwagę na te kawałki kodu, które odpowiadają za położenie obiektów.
Tobie wystarczy mała kuleczka, która jest pozycjonowana w układzie współrzędnym 3D (trzy przecinające się pod kątem prostym linie).