Śledzenie położenia obiektu

Tematyka związana z tworzeniem aplikacji w LabVIEW do obsługi wizji oraz wszelkich operacji na obrazie.
danielbr3
Posty: 19
Rejestracja: 09 mar 2021 00:29
Wersja środowiska: LabVIEW 2019

Śledzenie położenia obiektu

Post autor: danielbr3 »

Chcę zrobić stół balansujący umieszczoną na nim kulę. W tym celu za pomocą kamery muszę znajdować położenie tej kuli. Jestem początkującym użytkownikiem LabView. Narazie udało mi się połączyć z kamerą z lapka, wyświetlać na bieżąco obraz, zrobić zdjęcie i po nałożeniu 8 filtrów znaleźć obraz taki, aby widoczna była tylko czarna kula na białym tle. Jestem jednak pewny, że istnieje jakiś lepszy sposób. Chciałem przetestować funkcję tracking object, lecz wyrzuca mi że obraz ma niewłaściwy typ. Niestety próby zmieniania różnych bloków nie powiodły mi się i nie wiem jak to odpalić.

Możecie polecić mi w jakim kierunku mam wogóle szukać informacji, jakie opcje najlepiej jest wykorzystać? Może jesteście w stanie polecić mi jakiś dobry kurs obsługi pakietów dotyczących wizji i obróbki obrazów? Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki w postaci co mogę wykorzystać, jakie etapy muszę przejść aby zrealizować to zadanie.
Awatar użytkownika
smiga
Administrator
Posty: 799
Rejestracja: 04 paź 2009 12:41
Wersja środowiska: LabVIEW 2016
Lokalizacja: Słupsk

Re: Śledzenie położenia obiektu

Post autor: smiga »

Wrzuć to co już zrobiłeś - łatwiej będzie można pomóc.
Skorzystaj z Vision Assistant'a celem przetestowania poszczególnych funkcji i ich kolejności, a następnie kliknij w nim Tools/Create LabVIEW VI.
__ Arkadiusz Śmigielski, tel. 662 01 01 74___
ObrazekObrazekObrazek
danielbr3
Posty: 19
Rejestracja: 09 mar 2021 00:29
Wersja środowiska: LabVIEW 2019

Re: Śledzenie położenia obiektu

Post autor: danielbr3 »

https://ibb.co/jVDg4pW
https://ibb.co/n3q1ds8