Strona 1 z 1

3D surface

: 13 maja 2004 16:19
autor: th3v
Mam problem z rysowanem powierzchni 3D. Uzywam przebudowanego przykladu z http://www.ni.com "XYZ Plot Example". Chce narysowac powiedzchnie glowy razem z twarza. Wspolrzedne do rysowania wziolem z programu "tempo", ktory znalez mozna na sourceforge.
Problem polega na tym, ze rysowana powierzchnia w niektorych miejscach nie tworzy "gladkiej" powierzchni. Gdzieniegdzie pojawiaja sie...
[img]http://80.53.136.150/~th3v/scalp.jpg[/img] ...o wlasnie takie cos.

: 13 maja 2004 16:33
autor: bogdani
Witam

A jak te dane wyglądają jak robisz wykres w innym programie ??
Bo to jest kontrolka ActiveX wykorzystana w LabVIEW.
Może uda się wykorzystać inny program do wyświetlania tych danych w LabVIEW.

bogdani

: 13 maja 2004 16:53
autor: th3v
W innym programie (wspomniane TEMPO) wyglada to dobrze, bez takich "wyrw". Jakbym umial zdeterminowac kierunek normalnej do rysowanego punktu, wtedy przypuszczalnie rysowalby dobrze... chyba mam pomysl jak to ugryzc...

th3v

: 14 maja 2004 21:16
autor: th3v
No i dziala juz pieknie. Wynik ponizej:
[img]http://80.53.136.150/~th3v/scalp2.jpg[/img]
Dziekuje za odpowiedz i jakiekolwiek zainteresowanie.
th3v

: 14 maja 2004 22:58
autor: bogdani
[quote] No i dziala juz pieknie. [/quote]
Może się pochwalisz, jak rozwiązałeś problem.
Być może, ktoś będzie w podobnej sytuacji i skorzysta z twojego rozwiązania.
bogdani

: 14 maja 2004 23:35
autor: th3v
Problem byl taki, ze ja z 3d mialem do czynienia od wczoraj rano :) Tak naprawde nie ma sie czym chwalic. Wyrwy byly efektem nieprawidlowego rysowania powierzchni. Rysowalem na "3D Surface Graph" vertexy, ktore pozniej, automatycznie, laczone byly w poligony i przez to, powstawaly poligony z punktow, najblizej polozonych w XY, co dalo ten efekt "ubytkow" w powierzchni.
Rysowane na "3D Parametric Graph" z macierzami zawierajacymi wspolrzedne trojkatow daje prawidlowy obraz. Wyglada to mniejwiecej tak:
[img]http://80.53.136.150/~th3v/scalp3.jpg[/img]
Pozdrawiam, th3v