porownywanie obrazow

Tematyka związana z tworzeniem aplikacji w LabVIEW do obsługi wizji oraz wszelkich operacji na obrazie.
jack85
Posty: 2
Rejestracja: 20 sty 2010 23:00
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW

porownywanie obrazow

Post autor: jack85 »

Witam!
Jestem początkującym użytkownikiem LabView i mój problem polega na tym, że muszę porównać dwa obrazy wcześniej zczytane i wyświetlić w ilu procentach drugi jest zgodny z pierwszym. Myślę że najłatwiej byłoby to zrobić przez porównanie ilości białych i czarnych pikseli na obrazach i tu pojawia się problem ponieważ nie mam pojęcia jak zdobyć informacje ile jest białych a ile czarnych pikseli na obrazie bmp. Może ma ktoś pomysł? Może trzeba najpierw obraz zbinaryzować? ale też nie wiem jak to zrobić
Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Nowszy
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2008 08:33
Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

porownywanie obrazow

Post autor: Nowszy »

Zdefiniuj co rozumiesz pod pojęciem porównywania obrazów. Jaka ma być zasada tego porównywania? Zacznij od obrazu czarno-białego w kótrym każdy pixel to 1 bajt, czyli liczba z przedziału 0..255, gdzie 0 - biel, 255 - czerń (lub na odwrót, nigdy nie pamiętam :D). Teraz powiedzmy, że masz dwa obrazki:
Pierwszy:
000 100 255
010 120 200
200 150 255

Drugi:
000 101 255
010 120 000
201 100 255

Jak je porównasz? Bo samo wyświetlenie obrazka jako tablicy wartości nie jest w LV problemem.
Pozdrawiam, Maciek Antonik
Edu4Industry
jack85
Posty: 2
Rejestracja: 20 sty 2010 23:00
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW

porownywanie obrazow

Post autor: jack85 »