Strona 1 z 1

Mapa GPS - prośba o pomoc

: 30 lis 2004 20:23
autor: bogdani
Zapytanie przysłane na konto serwisu (nie wiem czemu, ludzie nie piszą na forum sami)
Wbiker pisze: Witam, Chcę napisać w Labview program nanoszący aktualne położenie odczytane z GPSa na mapę (zeskanowaną wcześniej, np. w formacie JPG). Napotkałem na problem odświeżania- mapa „miga”(przeładowuje się) za każdym razem gdy nanoszę nowy punkt trasy. Proszę o radę, jakim sposobem można by wczytać raz na początku mapę a później tylko nanosić punkty/linie? Z góry dzięki za odp. Wbiker

: 30 lis 2004 21:35
autor: PMaj
Witam

Nie wiem jak ta mapa jest wstawiana w obecnym programie. Jeżeli jest ładowana przez kontrolkę 'picture' to prawdopodobnie należałoby ładować ten obraz mapy z pliku tylko raz w kodzie programu - tego nie jestem pewien.

Osobiscie jednak próbowałbym wstawić mapę jako stały obrazek do ForntPanelu - nie wiem jednak czy da się wówczas nanosić punkty tak jak sobie tego rzyczysz - i program wówczas zajmuje nieco więcej - ale nie będzie się przeładowywał (prawdopodobnie :wink: )

Pozdrawiam

: 01 gru 2004 08:35
autor: Mikrobi
PMaj pisze: Osobiscie jednak próbowałbym wstawić mapę jako stały obrazek do ForntPanelu - nie wiem jednak czy da się wówczas nanosić punkty tak jak sobie tego rzyczysz - i program wówczas zajmuje nieco więcej - ale nie będzie się przeładowywał (prawdopodobnie
:wink: )
To jest dobry pomysł. Mapę trzeba wstawić na stałe do zakładek elementu Tab i na to nałożyć XY graph z przeźroczystym tłem. XY graph trzyma koordynaty punktów w postaci tablicy klastrów zawierających współrzędne x i y. Obrazek nie jest przeładowywany, zatem znika efekt mrugania. Pozostaje dobrac odpowiednio kolory siatki, punktów i ich rodzaj. Jednak pomysł kiepsko będzie pracował z większą ilością map. Można też jednorazowo wprowadzać mapę do kontrolki picture w jednym z eventów (np."zmiana mapy"), a w innym nanosić na niego punkty w XYgraph.

: 01 gru 2004 10:45
autor: Mikrobi
Mikrobi pisze:
PMaj pisze: Osobiscie jednak próbowałbym wstawić mapę jako stały obrazek do ForntPanelu - nie wiem jednak czy da się wówczas nanosić punkty tak jak sobie tego rzyczysz - i program wówczas zajmuje nieco więcej - ale nie będzie się przeładowywał (prawdopodobnie
:wink: )
Jednak pomysł kiepsko będzie pracował z większą ilością map. Można też jednorazowo wprowadzać mapę do kontrolki picture w jednym z eventów (np."zmiana mapy"), a w innym nanosić na niego punkty w XYgraph.
Na przyklad w taki sposób Obrazek
Każde naciśnięcie przycisku "nowa mapa" powoduje wczytanie kolejnego obrazka (mapy) z podanego katalogu. Można również podać konkretną wartość dla wczytania mapy z listy, zamiast zwiększać kolejno licznik.
Obrazek
Panel bedzie wygladął tak: Obrazek
Oczywiście to w duzym uproszczeniu. Efekt przeźroczystosci (transparencji) elementów uzyskuje się przez wybranie z pola palety kolorów elementu w prawym górnym rogu - X na obrazku. Obrazek

Re: Mapa GPS - prośba o pomoc

: 14 paź 2005 22:02
autor: Qlek
Witam
Mialem jakis czas temu dokladnie taki sam problem, rozwiazanie okazalo sie w moim przypadku bardzo proste, w "property node" trzeba wybrac funkcje "erase first" i przypisac jej wartosc 1 jesli dobrze pamietam, powoduje to ze obrazek wyzucany jest z pamieci po pojawieniu sie nowego a nie wczesniej
Mnie to zadzialalo mam nadzieje ze sie przyda
Pozdrawiam

Re: Mapa GPS - prośba o pomoc

: 20 paź 2005 20:27
autor: Blamek
Erase first powoduje ze dane sa usuwane przed wstawieniem nowych, gdy opcja ta jest nieaktywna dane sa nadpisywane - roznice widac np gdy dorysowywujemy cos do obrazka. Co do mrugania pomocne moze byc zaznaczenie opcji smooth updates.

Tak pisza w helpie:
Use smooth updates during drawing—Draws data to an offscreen buffer and copies that image to the screen instead of erasing a section of the screen. When LabVIEW updates an object with smooth updates off, it erases the contents of the object and draws the new value, which results in a noticeable flicker. Using smooth updates avoids the flicker that erasing and drawing causes. However, using smooth updates can slow performance and requires more application memory because you have to maintain an offscreen drawing buffer.