Zatrzymanie pętli while
: 05 lip 2012 15:10
paczu, próbuj, jeżeli coś nie będzie szło, wrzuć kod, postaramy się pomóc. Jeżeli twoje 'podprogramy' mają jakieś takie spójne funkcjonalności, postaraj się je wsadzić w subVIje. Będzie Ci wtedy dużo prościej obudować je odpowiednią architekturą a i przejrzystość kodu na tym zyska.
Garreth, maszyna stanu (taka goła jak tutaj, nie jako część jakiejś większej architektury) ma jednak pewne wady (np. blokowanie interfejsu na czas wykonywania obliczeń, albo dość uciążliwe zaimplementowanie asynchronicznej komunikacji z jakimś urządzeniem). Sensownego zastosowania obiektów na takim (czyli raczej niedużym) poziomie skomplikowania funkcjonalności aplikacji to raczej nie widzę. Narzut czasowy na napisanie architektury obiektowej nie zwróciłby się w tym przypadku zupełnie. Za to jeżeli chciało by się podskoczyć o jeszcze jedno oczko w "ładności" aplikacji można z powodzeniem zastosować architekturę producent-konsument z komunikacją na kolejkach. Interfejs robimy wtedy w oddzielnej pętli, więc nie zblokujemy go sobie podczas obliczeń, w pętli konsumenta chodzi sobie mniej więcej taka zwykła maszyna stanu i wykonuje zakolejkowane polecenia. Jak potrzebujemy dodać komunikację asynchroniczną to myk, dwie kolejne pętle na odbieranie i wysyłanie i wszystko sobie hula współbieżnie.
Garreth, maszyna stanu (taka goła jak tutaj, nie jako część jakiejś większej architektury) ma jednak pewne wady (np. blokowanie interfejsu na czas wykonywania obliczeń, albo dość uciążliwe zaimplementowanie asynchronicznej komunikacji z jakimś urządzeniem). Sensownego zastosowania obiektów na takim (czyli raczej niedużym) poziomie skomplikowania funkcjonalności aplikacji to raczej nie widzę. Narzut czasowy na napisanie architektury obiektowej nie zwróciłby się w tym przypadku zupełnie. Za to jeżeli chciało by się podskoczyć o jeszcze jedno oczko w "ładności" aplikacji można z powodzeniem zastosować architekturę producent-konsument z komunikacją na kolejkach. Interfejs robimy wtedy w oddzielnej pętli, więc nie zblokujemy go sobie podczas obliczeń, w pętli konsumenta chodzi sobie mniej więcej taka zwykła maszyna stanu i wykonuje zakolejkowane polecenia. Jak potrzebujemy dodać komunikację asynchroniczną to myk, dwie kolejne pętle na odbieranie i wysyłanie i wszystko sobie hula współbieżnie.