Liczeni sredniej z ostatnich 10 pomiarów

Jeśli masz problem z LabWindows napisz, postaramy się pomóc.
cichym
Posty: 3
Rejestracja: 14 gru 2007 22:25
Kontakt:

Liczeni sredniej z ostatnich 10 pomiarów

Post autor: cichym »

Witam!! Jestem początkujący w LabVIEW i zaczynam pisać programiki na zajęciach i mam taki mały problem, dla większości pewno to błaha sprawa ale nie dla mnie. Ale do rzeczy.
Napisałem programik który losuje liczby od 60 do 80 znajduje max i min rysuje ich przebiegi ale mam, zapisuje to wszystko do pliku ale mam problem bo muszę zrobić liczenie średniej z 10 ostatnich losować tak aby co każdą nową wartość średnia była liczona z ostatnich 10 wartości. Nie mogę zastosować 10 Shift Register tylko zrobić to inaczej, Był bym bardzo wdzięczny za pomoc
Proszę zmienić tytuł wiadomości. bogdani
Ostatnio zmieniony 16 gru 2007 21:21 przez cichym, łącznie zmieniany 2 razy.
sliski
Posty: 69
Rejestracja: 15 mar 2005 00:00
Lokalizacja: Rzeszów

Początkujący potrzebuje pomocy

Post autor: sliski »

Witam,

Funkcja "Mean PtByPt.vi" ktora usrednia punkt po punkcie, do jej uzycia nie potrzeba Shift Register (ale wewnatrz tej funkcji jest uzyty).

Drugi sposob np. za pomoca pomocniczego bufora (macierz 1D) i dostepu do niego poprzez "Property Value". Kolejna liczbe wstawic jako pierwszy element bufora (index 0) nastepnie usunac ostatni element. Wartosc srednia to usredniona wartosc bufora, po kazdej operacji wstawienia/usuniecia.

Pozdrawiam
sliski
Awatar użytkownika
Mikrobi
Posty: 1210
Rejestracja: 08 paź 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2017

Początkujący potrzebuje pomocy

Post autor: Mikrobi »

Kolejny pomysł:
jeśli gromadzisz wartości losowań do tablicy to paleta Array oferuje funkcję Array Subset
rozmiar całej tablicy wyników -10 daje index]/i[ lenght to też 10 , i to do funkcji liczącej średnią (wedle uznania)
pozdrawiam
Mikrobi

LabVIEW Champion, CLD, CPI
cichym
Posty: 3
Rejestracja: 14 gru 2007 22:25
Kontakt:

Re: Początkujący potrzebuje pomocy