Przekrój modelu

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
ketchup
Posty: 1
Rejestracja: 10 sie 2016 20:42
Wersja środowiska: LabVIEW 2014

Przekrój modelu

Post autor: ketchup » 10 sie 2016 21:37

Witam, mam za zadanie stworzyć aplikację, która ucina model 3D za pomocą płaszczyzn (clip plane), teraz nie mam pojęcia co zrobić, aby "odkrojony" kawałek był pokryty innym kolorem, chodzi mi o taki efekt : Obrazek

Tak wygląda VI, próbowałem użyć do tego celu "Set Material" jednak nie widać żadnych efektów.
Z góry dziękuję za pomoc.
Obrazek

Awatar użytkownika
micard
Posty: 180
Rejestracja: 30 wrz 2011 11:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2016
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Przekrój modelu

Post autor: micard » 11 sie 2016 21:17

Będę zły i niedobry - ale takie rzeczy najlepiej robić w oprogramowaniu choć po części zaprojektowanego w tym celu.
W tym przypadku proponję blendera - z labview bez problemu wyeksportujesz warunki brzegowe do pythona (w LabVIEW 2016 jest to natywnie wspierany proces), obrabiasz w blenderze i wrzucasz znów do LabVIEW

Awatar użytkownika
dajpanspokój
Posty: 146
Rejestracja: 05 lis 2015 08:15
Wersja środowiska: LabVIEW 2016
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Przekrój modelu

Post autor: dajpanspokój » 24 sie 2016 10:42

wowow mozesz powiedziec cos wiecej o tym blenderze jako sposob przetwarzania / wyswietlania modeli w 3d w labview? Jestem w 100% pewny ze w ciagu najblizszego roku bede musial stworzyc w mojej firmie jakas animacje w 3d jako czesc wiekszego projektu w labview.
Jak trudno jest zaczac bez zadnego doswiadczenia w pythonie?
W jaki sposob przebiega komunikacja pomiedzy blenderem i labview?
Czy uzywanie go w duzych komercyjnych aplikacjach to jest cos co polecilbys kazdemu?
Czy sa jakies toolkity w labview ktore moga ulatwic prace z blenderem? czy sa toolkity blendera, ktore ulatwiaja prace z labview?
Obrazek

Awatar użytkownika
micard
Posty: 180
Rejestracja: 30 wrz 2011 11:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2016
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Przekrój modelu

Post autor: micard » 24 sie 2016 13:11

Labview 2016 ma poprawiony interface Pythona - więc powinno obyć sie bez większych problemów.
Python to chyba najłatwiejszy jezyk programowania - i jeden z najszybszych do nauki - niemniej trochę trzeba go poznać.
Do nauki polecam poszukać na https://www.coursera.org/, https://www.codecademy.com/, i https://www.edx.org/. Mają tam darmowe kursy na różnym poziomie zaawansowania.
Komunikacja przebiega na zasadzie otworzenia sesji w Labview do interpretera pythona (w tym przypadku będzie to integralny interpreter z Blendera) - wysyłania do niego komend/poleceń pythonowych i odczytywanie odpowiedzi/błędów. Mozna rónież odpalac całe skrypty.
https://sites.google.com/site/satishgod ... python-api

Blender jest na licencji GPL, więc nie ma problemu z używaniem w komercyjnych projektach. Jest darmowy i ma przepotężną rzeszę aktywnych użytkowników pomagających w różnych kwestiach na wielu forach.
Tu kilka zajawek:
http://www.blenderguru.com/articles/27- ... -jaw-drop/
jak widać, nawet większe korporacje się wsperają tym oprogramowaniem.

BTW.. genialny nick ;]

ODPOWIEDZ