Timing i Mechanical actions

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
ararbully
Posty: 4
Rejestracja: 25 mar 2014 19:30
Wersja środowiska: LabVIEW 2011

Timing i Mechanical actions

Post autor: ararbully »

Witam
Jestem początkującym programistą w LV. Podczas nauki tego środowiska trafiłem na dwa pojęcia w których nie jestem do końca pewny czy dobrze je rozumiem. Czym różni się funkcja Wait od Wait Until Next ms Multiple? Ja to rozumiem że obydwie funkcje działają jako opóźnienie, czyli po wykonanej jednej iteracji pętli uruchamia się funkcja timing i program czeka ten czas który jest przypisany do tych dwóch funkcji. Druga sprawa odnosi się do mechanicznej akcji latch. Przyjmijmy że mamy ustawione Latch when pressed. Rozumiem że wartość zmienia się podczas przyciśnięcia i do końca wykonania kodu, ewentualnie jak przycisk jest w pętli to zmiana wartości jest do czasu wykonania iteracji. Wiem że te tematy są proste ale liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam :)
PawelR
Posty: 38
Rejestracja: 03 sie 2014 16:12
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Timing i Mechanical actions

Post autor: PawelR »

Cześć!

1) Masz rację, obydwa "waity" regulują częstotliwość wykonywania się pętli. Jeżeli kod w pętli wykonuje się przez X milisekund, to gdy zadasz na Wait, powiedzmy, 100 ms, obieg pętli potrwa 100+X. W przypadku Wait Until Next ms Multiple obieg pętli potrwa 100 ms (funkcja odczeka 100-X). Oczywiście, X musi być mniejsze od 100 - w przeciwnym razie obieg potrwa 200 ms lub więcej.
2) Kiedy przycisk ustawiony na Latch zostanie obsłużony (a więc wyzwoli, co miał wyzwolić), wraca do poprzedniego położenia. Można go porównać do przycisków myszki albo przycisku dzwonka do drzwi. Druga opcja, Switch, działa jak typowy włącznik światła: w tym przypadku przestawiasz stan przycisku "na trwałe" (musisz go "odkliknąć").

To tak na szybko :)
Pozdrawiam i powodzenia z LV
Paweł
Pomogłem? Kliknij "Pochwal" :)
ararbully