Oscyloskop na USB-6210

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
kali
Posty: 24
Rejestracja: 22 wrz 2011 14:27
Wersja środowiska: LabVIEW 2017

Oscyloskop na USB-6210

Post autor: kali »

Witam

Jestem bardzo początkujący w programowaniu w LabView i napotkałem problem. Mam do stworzenia na karcie USB-6210 oscyloskop 4 kanałowy,
ale nie umiem stworzyć przycisków odwzorowujących na panelu przednim odpowiedników V/Div i Time/Div. Wiem, że tworzy się je bezpośrednio dla Waveform Graph generując knob'a ale nie wiem jaki dokładnie.
Mógłby ktoś pomóc.
kali
Posty: 24
Rejestracja: 22 wrz 2011 14:27
Wersja środowiska: LabVIEW 2017

Re: Oscyloskop na USB-6210

Post autor: kali »

Wiem, że jest tu wielu wybitnych "specjalistów", ale może ktoś pokusiłby sie chociaż o drobną podpowiedź odnośnie mojego pytania. Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi, bądź nie zrozumiałem tego co znalazłem.
TMa
Posty: 203
Rejestracja: 07 sty 2010 12:56
Wersja środowiska: LabVIEW 2017

Re: Oscyloskop na USB-6210

Post autor: TMa »

Warto szukać na forums.ni.com

Oto odpowiedź.
PawelR
Posty: 38
Rejestracja: 03 sie 2014 16:12
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Oscyloskop na USB-6210

Post autor: PawelR »

Cześć kali!

Koledzy specjaliści milczą [EDIT: już nie], to ja Ci spróbuję pomóc :)
Knob, czyli pokrętło, to tylko jeden ze sposobów wprowadzenia danych do programu. Zamiast niego może być każda inna kontrolka (np. kontrolka numeryczna czy suwak). Problem polega na bloczkach, które do tego pokrętła podłączysz.

Moim zdaniem, powinieneś użyć węzła właściwości (Property node) dla WaveformGrapha i poprzez niego ustawić:

- XScale.Maximum
- XScale.Minimum
- XScale.Increment (jednostka główna)

Zadawaj w tej kolejności, inaczej możesz mieć problemy przy niektórych wartościach (np. niebędących wielokrotnościami 2 czy 5). W razie problemów wyłącz autoskalowanie osi X.
Analogicznie dla YScale :)