3D surface

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
th3v
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2004 00:00
Kontakt:

3D surface

Post autor: th3v »

Mam problem z rysowanem powierzchni 3D. Uzywam przebudowanego przykladu z http://www.ni.com "XYZ Plot Example". Chce narysowac powiedzchnie glowy razem z twarza. Wspolrzedne do rysowania wziolem z programu "tempo", ktory znalez mozna na sourceforge.
Problem polega na tym, ze rysowana powierzchnia w niektorych miejscach nie tworzy "gladkiej" powierzchni. Gdzieniegdzie pojawiaja sie...
[img]http://80.53.136.150/~th3v/scalp.jpg[/img] ...o wlasnie takie cos.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2004 21:10 przez th3v, łącznie zmieniany 2 razy.
bogdani
Administrator
Posty: 1315
Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2015
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: bogdani »

Witam

A jak te dane wyglądają jak robisz wykres w innym programie ??
Bo to jest kontrolka ActiveX wykorzystana w LabVIEW.
Może uda się wykorzystać inny program do wyświetlania tych danych w LabVIEW.

bogdani
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.

Obrazek Obrazek Obrazek
th3v
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2004 00:00
Kontakt:

Post autor: th3v »

W innym programie (wspomniane TEMPO) wyglada to dobrze, bez takich "wyrw". Jakbym umial zdeterminowac kierunek normalnej do rysowanego punktu, wtedy przypuszczalnie rysowalby dobrze... chyba mam pomysl jak to ugryzc...

th3v
th3v
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2004 00:00
Kontakt:

Post autor: th3v »

No i dziala juz pieknie. Wynik ponizej:
[img]http://80.53.136.150/~th3v/scalp2.jpg[/img]
Dziekuje za odpowiedz i jakiekolwiek zainteresowanie.
th3v
bogdani
Administrator
Posty: 1315
Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2015
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: bogdani »

[quote] No i dziala juz pieknie. [/quote]
Może się pochwalisz, jak rozwiązałeś problem.
Być może, ktoś będzie w podobnej sytuacji i skorzysta z twojego rozwiązania.
bogdani
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.

Obrazek Obrazek Obrazek
th3v
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2004 00:00
Kontakt:

Post autor: th3v »

Problem byl taki, ze ja z 3d mialem do czynienia od wczoraj rano :) Tak naprawde nie ma sie czym chwalic. Wyrwy byly efektem nieprawidlowego rysowania powierzchni. Rysowalem na "3D Surface Graph" vertexy, ktore pozniej, automatycznie, laczone byly w poligony i przez to, powstawaly poligony z punktow, najblizej polozonych w XY, co dalo ten efekt "ubytkow" w powierzchni.
Rysowane na "3D Parametric Graph" z macierzami zawierajacymi wspolrzedne trojkatow daje prawidlowy obraz. Wyglada to mniejwiecej tak:
[img]http://80.53.136.150/~th3v/scalp3.jpg[/img]
Pozdrawiam, th3v
ODPOWIEDZ