Badanie własności sygnałów

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
Sosu
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2013 10:40
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW

Badanie własności sygnałów

Post autor: Sosu »

Witam

Jestem początkującym LabViewowiczem (LOL :D ) i potrzebuje Waszej pomocy.
Otóż piszę oprogramowanie badający własności wybranych losowych sygnałów. Generalnie przykładowo generuje sinusoidę i mierzę jej średnią arytmetyczną, wariancję, do tego wykreślam autokorelację, widmo, periodogramy i histogram.
W załączniku dodaje swój program dla wersji 10 i 9.
Dodatkowo załączam printscreeny dla sinusoidy o częstotliwości 10Hz, amplitudzie 1, oraz częstotliwości próbkowania Fs 10Hz i ilości próbek #s 10k (10 tysięcy).

Zebrałem kilka pytań:
1) Dlaczego na osi OX na wykresie autokorelacji pokazuje mi takie masywne wartości (zawsze ilość próbek #s pomnożona przez 2)? Co tak naprawdę powinno być na tej osi i jak to zrobić? Ponadto czy na osi OY ma być amplituda i czy właśnie ma mieć takie wartości?
2) Dlaczego dla widma pokazuje mi wartość 0.5 na osi OY i czy faktycznie taka ma być? Ponadto co zrobić, żeby zamiast bin number na osi OX pokazywało częstotliwość czyli f=k*Fs/#s, gdzie k to numer binu (wiem, na zdjęciu jest napisane częstotliwość, ale to tak naprawdę bin number), Fs to częstotliwość próbkowania a #s - liczba próbek.
3) Czy periodogram powinien tak wyglądać? Wg tej strony http://people.stat.sfu.ca/~lockhart/ric ... 17/ohd.pdf wygląda nawet prawidłowo. Tylko sam nie wiem jaką muszę brać ilość próbek przy periodogramie (w programie czwarta zakładka), żeby ten wykres był jak najlepszy. Generalnie wydaje mi się, że jest dobrze. Tak samo z osiami. Pytanie brzmi tylko jak powinien wyglądać Welch w stosunku do periodogramu, jakie ustawić długości segmentów dla Welcha i dlaczego zmiana overlappingu nic nie zmienia?