Grafika 3d, problem z wczytaniem modelu

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
Rolego
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2013 12:35
Wersja środowiska: LabVIEW 2012

Grafika 3d, problem z wczytaniem modelu

Post autor: Rolego » 16 lip 2013 12:52

Witam wszystkich.
Na potrzeby wizualizacji potrzebuję wczytać do mojej aplikacji model 3d wykonany w zewnętrznym programie.

W LabVIEW w zakładce programming>3d picture control>File Loading są funkcję load ASE i load VRML. Problem z tym, że żadna z nich nie wczytuje pliku zgodnie z moimi oczekiwaniami. Pierwsza z nich wczytuje model raczej źle(Obraz jest cały czarny, wyświetlone wierzchołki w tablicy mają tylko współrzędną X). Druga z nich wyświetla tylko błąd przy próbie wczytania.

Jedynie STL jest wczytywany w rozsądny sposób. Wadą tego rozwiązania jest fakt, że musiał bym wczytać każdy obiekt modelu osobno i dodatkowo programowo określić mu wszystkie właściwości takie jak tekstury itp.

Oprogramowanie jakie używam:
-LabVIEW 2012 SP1(32b).
-3dS Max 2012 64b.

Podejrzewam, że problem może być związany z faktem, że LabVIEW używa starszych wersji formatów plików 3d lub w jakiś sposób są one niezgodne. Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie związane z tematem byłbym wdzięczny za sugestie.

Pozdrawiam,
Piotr Więcław

edit:
Na angielskim forum użytkownik daveTW zaproponował pewne rozwiązanie. Mianowicie jest program dostępny na stronie: http://vrml.cip.ica.uni-stuttgart.de/dune/. Wczytuje on pliki VRML. Po wczytaniu go i zapisaniu następnie jako pure VRML dostaje już jakiś rozsądniejszy format i ten LabVIEW już widzi. Nie wczytuje jednak nic o materiałach i położenia obiektów są zupełnie różne od zakładanych. Obraz w dalszym ciągu cały czarny, jednak w bloczku Sensor Mapping na podglądzie już coś widać.
Pozdrawiam jeszcze raz.

Awatar użytkownika
vugie
Posty: 383
Rejestracja: 17 lis 2006 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2009
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grafika 3d, problem z wczytaniem modelu

Post autor: vugie » 18 lip 2013 09:26

Na dzisiaj mogę powiedzieć tylko tyle, że w przypadku VRML na pewno daje się to zrobić - z materiałami,przezroczystościami, transformacjami (tekstur nie sprawdzałem). Musi to być VRML 2.0, inaczej znany jako VRML97(jakkolwiek trudno byłoby przełknąć fakt, że coś oznaczone liczba 97 może być najnowsze).
Jedynym co nie działało jak powinno było zagnieżdżanie modeli.
Używałem modeli z SolidWorksa i Blendera, używałem też programu Chisel by oczyścić i uprościć pliki VRML (nie pamiętam czy było to niezbędne, czy tylko umilało życie). Dobrze wczytywało się tez wiele modeli prosto z sieci.
Akurat z plikami eksportowanymi przez Dune3D miałem jakieś kłopoty...

Rolego
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2013 12:35
Wersja środowiska: LabVIEW 2012

Re: Grafika 3d, problem z wczytaniem modelu

Post autor: Rolego » 23 lip 2013 11:51

Dzięki, za odpowiedz. Rozwiązałem jednak ten sposób wczytując 19 modeli STL w pętli. Rozwiązanie nie jest eleganckie, ale działa.

ODPOWIEDZ