Grafika 3d, problem z wczytaniem modelu
: 16 lip 2013 12:52
Witam wszystkich.
Na potrzeby wizualizacji potrzebuję wczytać do mojej aplikacji model 3d wykonany w zewnętrznym programie.
W LabVIEW w zakładce programming>3d picture control>File Loading są funkcję load ASE i load VRML. Problem z tym, że żadna z nich nie wczytuje pliku zgodnie z moimi oczekiwaniami. Pierwsza z nich wczytuje model raczej źle(Obraz jest cały czarny, wyświetlone wierzchołki w tablicy mają tylko współrzędną X). Druga z nich wyświetla tylko błąd przy próbie wczytania.
Jedynie STL jest wczytywany w rozsądny sposób. Wadą tego rozwiązania jest fakt, że musiał bym wczytać każdy obiekt modelu osobno i dodatkowo programowo określić mu wszystkie właściwości takie jak tekstury itp.
Oprogramowanie jakie używam:
-LabVIEW 2012 SP1(32b).
-3dS Max 2012 64b.
Podejrzewam, że problem może być związany z faktem, że LabVIEW używa starszych wersji formatów plików 3d lub w jakiś sposób są one niezgodne. Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie związane z tematem byłbym wdzięczny za sugestie.
Pozdrawiam,
Piotr Więcław
edit:
Na angielskim forum użytkownik daveTW zaproponował pewne rozwiązanie. Mianowicie jest program dostępny na stronie: http://vrml.cip.ica.uni-stuttgart.de/dune/. Wczytuje on pliki VRML. Po wczytaniu go i zapisaniu następnie jako pure VRML dostaje już jakiś rozsądniejszy format i ten LabVIEW już widzi. Nie wczytuje jednak nic o materiałach i położenia obiektów są zupełnie różne od zakładanych. Obraz w dalszym ciągu cały czarny, jednak w bloczku Sensor Mapping na podglądzie już coś widać.
Pozdrawiam jeszcze raz.
Na potrzeby wizualizacji potrzebuję wczytać do mojej aplikacji model 3d wykonany w zewnętrznym programie.
W LabVIEW w zakładce programming>3d picture control>File Loading są funkcję load ASE i load VRML. Problem z tym, że żadna z nich nie wczytuje pliku zgodnie z moimi oczekiwaniami. Pierwsza z nich wczytuje model raczej źle(Obraz jest cały czarny, wyświetlone wierzchołki w tablicy mają tylko współrzędną X). Druga z nich wyświetla tylko błąd przy próbie wczytania.
Jedynie STL jest wczytywany w rozsądny sposób. Wadą tego rozwiązania jest fakt, że musiał bym wczytać każdy obiekt modelu osobno i dodatkowo programowo określić mu wszystkie właściwości takie jak tekstury itp.
Oprogramowanie jakie używam:
-LabVIEW 2012 SP1(32b).
-3dS Max 2012 64b.
Podejrzewam, że problem może być związany z faktem, że LabVIEW używa starszych wersji formatów plików 3d lub w jakiś sposób są one niezgodne. Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie związane z tematem byłbym wdzięczny za sugestie.
Pozdrawiam,
Piotr Więcław
edit:
Na angielskim forum użytkownik daveTW zaproponował pewne rozwiązanie. Mianowicie jest program dostępny na stronie: http://vrml.cip.ica.uni-stuttgart.de/dune/. Wczytuje on pliki VRML. Po wczytaniu go i zapisaniu następnie jako pure VRML dostaje już jakiś rozsądniejszy format i ten LabVIEW już widzi. Nie wczytuje jednak nic o materiałach i położenia obiektów są zupełnie różne od zakładanych. Obraz w dalszym ciągu cały czarny, jednak w bloczku Sensor Mapping na podglądzie już coś widać.
Pozdrawiam jeszcze raz.