Problem z doborem DAQ'a

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
MacQuz
Posty: 1
Rejestracja: 14 maja 2013 20:53
Wersja środowiska: LabVIEW 2012

Problem z doborem DAQ'a

Post autor: MacQuz »

Witam serdecznie,

Na wstępie zaznaczam że jestem nowy jeśli chodzi o korzystanie z LabView, data acquisition cards i tym podobnych.
A więc od początku, jest laboratorium do badania i tłumienia dźwięku i wibracji ze zdalnym dostępem przez internet, większość sprzętu jest obsługiwana przez LabVIEW, także interfejs na stronę www jest napisany w LabVIEW (web publishing tool). Do laboratorium należy dodać możliwość zadawania pozycji mikrofonom, realizowane będzie to za pomocą silników krokowych, a także audio feedback który użytkownik będzie mógł odsłuchać na stronie www. Sterowniki silników krokowych wymagają trzech sygnałów (0 -5V):
ENA - zezwolenie na prace,
DIR - kierunek obrotu silnika
CLK - Sygnał impulsowy: wejście reprezentuje sygnał kroku, działa na każde zbocze narastające sygnału sterującego.
Do każdego silnika są także dwie krańcówki.
Skoro wszystko jest obsługiwane przez LabVIEW chciałem użyć karty akwizycji danych do sterowania położeniem mikrofonów i odbierania sygnału z mikrofonu.
Jakiej karty powinienem użyć aby obsłużyć jeden taki zestaw (3 wyjścia sterujące sterownikiem silnika i dwa wejścia od krańcówek).
Najpierw myślałem nad NI USB-6008 ze względu na koszty, ale czy zapewni mi ona dostateczną kontrolę nad silnikami - głównie chodzi o zatrzymanie silników w momencie odebrania sygnału z krańcówki, a także pozycjonowanie jest realizowane bez sprzężenia więc ważne jest podanie do sterownika dokładnej ilości impulsów.
Zastanawiałem się też nad NI PCI-6010.
Awatar użytkownika
Nowszy
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2008 08:33
Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Problem z doborem DAQ'a

Post autor: Nowszy »

Z takim pytaniem najlepiej skontaktować się bezpośrednio z NI: 800 889 897
Pozdrawiam, Maciek Antonik
Edu4Industry
ODPOWIEDZ