Literatuta polskojęzyczna DAQ Assistant

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
_kac_zor_
Posty: 2
Rejestracja: 12 gru 2012 21:04
Wersja środowiska: LabVIEW 2010

Literatuta polskojęzyczna DAQ Assistant

Post autor: _kac_zor_ »

Witam, jestem nowy na forum wiec jeżeli pomyliłem działy to proszę o przeniesienie.

Przyznam szczerze, że zaczynam dopiero swoją zabawę z LV a muszę wykonać pewną prace z wykorzystaniem karty pomiarowej BNC 2120.
W chwili obecnej zapoznaję się z książką "LabVIEW w praktyce M.Chruściel" jednak ona nie mówi nic o DAQ i tu właśnie mam prośbę do Państwa, czy możecie mi polecić jakąś książkę która w przystępny sposób wyjaśni mi co i jak?? Zaznaczam, że jestem początkujący.
Awatar użytkownika
Mikrobi
Posty: 1210
Rejestracja: 08 paź 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2017

Literatuta polskojęzyczna DAQ Assistant

Post autor: Mikrobi »

BNC2120 to terminal podłączeniowy kart z gniazdami BNC, nie karta pomiarowa.
Komputer w którym jest karta pomiarowa powinien mieć zainstalowany program Measurement ans Automation eXplorer, MAX.
W tym programie sprawdzisz jaka karta jest połaczona z tym terminalem: Devices and Interfaces >> pokaże jakie kart pomiarowe NI są widziane przez komputer.

DAQ Assistant to ogólnie wizard/konfigurator do obsługi kart.
Jeśli pracujesz w LabVIEW: po położeniu na diagramie VI ja DAQ Assistant otwiera się okno konfiguratora.
Pierwsze pytanie: pomiar czy generacja
Drugie pytanie : rodzaj pomiaru/generacji
trzecie pytanie: na jakiej karcie widzianej przez komputer, które wejście/wyjscie
W czwartym kroku otwiera się panel testowy w którym precyzuje się warunki generacji albo pomiaru sygnału.

Próbuj i pytaj, na chwilę obecną możliwe że są dostępne skrypty uczelniane, ale nie kojarzę żadnych, może PMaj , może Extensa (mieli z PMajem zajęcia) znają zasoby w języku polskim.

Próbuj samodzielnie i pytaj na forum: może być szybciej niż szukanie książki ;)