Nazwy w indeksach array, stringi

Jeśli masz coś do powiedzenia w sprawie LabVIEW napisz. Tutaj są tematy, których nie można uściślić do innych działów.
Dziech
Wersja środowiska: LabVIEW 2010

Post autor: Dziech »

Witam,

na początek chciałbym się przywitać - jestem nowy na forum. Mam następujący problem :

Chciałbym, żeby w mojej array zamiast indeksowania 0-n, były stringi. Próbowałem osobno zrobić coś w stylu menu z nazwami i przekazywać wartości do array, ale nie za bardzo wiem, której funkcji użyć. Jestem zupełnie zielony z LV : )
Awatar użytkownika
Pitol
Moderator
Wersja środowiska: LabVIEW 2019

Post autor: Pitol »

A możesz trochę wyjaśnić? Bo nie rozumiem Twojego pomysłu.
ObrazekObrazekObrazek
Chcesz taki podpis? Zajrzyj tutaj
Dziech

Jest array i zamiast indeksów 0,1,2,3.. chcę mieć nazwy. Chodzi o to, żeby można wpisywać wartości wiedząc do jakiej nazwy przypisuje się wartość.
Awatar użytkownika
Pitol
Moderator

Re: Nazwy w indeksach array, stringi

Coś takiego Cie interesuje?
ring.gif
ring.gif (4.17 KiB) Przejrzano 5336 razy
ObrazekObrazekObrazek
Dziech

Dokładnie ! Pewnie to super proste, będę wdzięczny za podział wiedzą ; ) Dzięki za to z góry ; )
Awatar użytkownika
Pitol
Moderator

Na szczęście już to kiedyś komuś tutaj tłumaczyłem, więc nie muszę się męczyć:
ołkidołki... no to po kolei:
Na początek polecam ustawienie takiej opcji:
Tools -> Options -> Front Panel -> zaznaczyć: Open the control editor with double-click
Pozwoli to na szybkie przechodzenie w tryb edycji kontrolki (bez tego nie zrobiłbym tej kontrolki)

Leży sobie kontrolka na panelu, prawym na nią -> Advanced ->Customize (albo gdy już włączymy tę opcję, o której pisałem na początku to wystarczy dwa razy kliknąć w kontrolkę)
Następnie przechodzimy w tryb Customize Mode (kliknąc należy w symbol klucza na pasku)
Klikamy dwa razy (aby przejść do trybu edycji) na obszarze tej kontrolki numerycznej (tej, której chcesz się pozbyć). Otworzy się okno edycji tego elementu.