Wyniki konkursu

Informacje o konkursach w serwisie Polskie Centrum LabVIEW
Awatar użytkownika
bogdani
Administrator
Posty: 1311
Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2015
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Wyniki konkursu

Post autor: bogdani » 14 sty 2008 19:19

Ostatnio zmieniony 14 sty 2008 19:49 przez bogdani, łącznie zmieniany 2 razy.
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.

Awatar użytkownika
bogdani
Administrator
Posty: 1311
Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2015
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Wyniki konkursu

Post autor: bogdani » 14 sty 2008 19:22

Nasza decyzja może się niektórym osobom wydać nieco kontrowersyjna, wiec poniżej jest krótkie uzasadnienie.
Kostka Rubika W pełni wykorzystana struktura projektu. Pliki uporządkowane w strukturze podkatalogów pod względem funkcjonalnym, z czytelnymi nazwami. W podobny sposób połączone ze strukturą projektu.
Warto zwrócić uwagę na to, że projekt posiada tylko jeden plik widoczny bezpośrednio w głównym katalogu i strukturze projektu. Autor nie zapomniał również o umieszczeniu plików z instrukcją i wymaganiami minimalnymi dla konfiguracji komputera niezbędnymi do uruchomienia programu.
Diagramy zostały zrealizowane w sposób czytelny na wszystkich poziomach: są regularne, uporządkowane i mieszczą się na jednym ekranie. Uzupełniająca dokumentacja w postaci etykiet na przewodach i krótkich komentarzy pozwala na szybką i wygodna analizę pracy programu.
Czytelne, bardzo dobrze zróżnicowane ikony w obrębie realizowanych zadań i bibliotek.
Bardzo dobrze przygotowana i wykorzystana pomoc kontekstowa, widoczna po wskazaniu subVIjów kursorem. Program jest bardzo dobrym przykładem maszyny stanów, wykorzystującej mechanizm kolejek (Queued State Machine). Został zrealizowany w sposób czytelny
- główny VI prezentuje na jednym ekranie pełną strukturę aplikacji. Widoczny jest podział na wątki programu realizowane równolegle w trzech pętlach: głównej, stanowiącej silnik programu,
drugiej komunikującej się z interfejsem użytkownika oraz trzeciej obsługującej scenę wizualizującą obroty kostki Rubika. Jednakże strukturę można zrealizować w lepszy sposób, poprzez realizację pętli w subVIjach.
Gra stanowi bardzo dobry przykład prezentacji możliwości grafiki trójwymiarowej z wykorzystaniem narzędzia i kontrolki 3D Picture Toolkit. Warto pamiętać o tym, że narzędzie to jest bardzo wymagające nie tylko pod względem zasobów obliczeniowych grafiki wymagania mówią o minimum DirectX 8 i sprzętowej akceleracji grafiki. Obsługa tego narzędzia od strony programowej w LabVIEW wiąże się ze znacznym wkładem pracy i umiejętnością realizacji grafiki trójwymiarowej.
Sam interfejs użytkownika, również wymaga na początku przyzwyczajenia i opanowania sposobu obracania kostki.
IT GEEK Gra prezentuje bardzo ciekawy pomysł i jest najbardziej wciągająca na początku gry. Po pewnym czasie jednak gracz nabiera rutyny, co obniża atrakcyjność rozgrywki. Dają się zauważyć drobne błędy interfejsie (literówki w komunikatach) oraz poważniejsze – np. brak przycisku pozwalającego na wyjście z gry. Dobrze napisany opis gry, przy jego pisaniu powinno wyjść że nie ma wyjścia z gry, ale to nie zostało wychwycone.
Struktura kodu uporządkowana, brak jednak komentarzy wyjaśniających działanie poszczególnych modułów. SubVIje zostały skromnie udokumentowane w pomocy kontekstowej, jednak obszerność dokumentacji pozostawia wiele do życzenia. Ikony są opisane w prosty sposób podpowiadając funkcjonalność VIja co stanowi duży plus.
Pliki zostały umieszczone w strukturze projektu, ale bez jakiegokolwiek podziału, więc trzeba się zastanowić, który plik należy uruchomić.
Próba kompilacji zakończyła się niepowodzeniem. Jako że kolejne gry nie posiadały nawet struktury projektu, uznaliśmy, że ta wada nie dyskwalifikuje gry.
Uporządkowanie kodu pozostawia nieco do życzenia. Częściowo upakowany, jednak zawartość pewnych VIjów powinna zostać uporządkowana. Czytelność obniżają również elementy kodu leżące jeden na drugim.
SNAKE Motyw gry jest znany, więc pewnie dlatego brak jego opisu, za to dużo opisów znajduje się w kodzie źródłowym, co ułatwia jego zrozumienie. Struktura programu nie jest złożona, ale taka jest gra. Interfejs jest prosty, nadzwyczaj prosty, można było urozmaicić go jakimiś elementami graficznymi, aby wyróżnić niektóre jego elementy. Pliki nie zostały umieszczone w strukturze projektu (brak możliwości kompilacji), ale za to nazwy sugerują jaka jest funkcja pliku i który jest nadrzędny. SubVIje mają ciekawe ikony i opisy dostępne w pomocy kontekstowej.

The GAME Ciekawy pomysł gry, którą można odmłodzić, jednakże interfejs powoduje, że czujemy się jakbyśmy naprawdę grali na starej grze telewizyjnej.
Pliki źródłowe nie umieszczone w strukturze projektu (kompilacja), jednakże pliki są odpowiednio umieszczone w katalogach, zgodnie ze swoją funkcją. Do gry dołączoną prostą instrukcję w pliku tekstowym. Kod gry prawie w ogóle nie posiada opisów, a niektóre ikony są mało czytelne (czarny napis na wiśniowym tle). Przekazywanie danych przez GLOBALe również nie jest zbyt dobrze widziane.
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.

Zablokowany