Strona 1 z 1

LabVIEW Arena - założenia

: 10 cze 2010 17:53
autor: bogdani
Jest coś takiego jak LabVIEW Robotics. Nowszy zaproponował mi że można użyć wstępnie jako podstawa do stworzenia areny przykładu z demo walki robotów, wycinając oczywiście wszystkie VIje, które są powiązane z LV Robotics, a tworząc własne, jako baza do przyszłych konkurencji.

Może przy okazji wymyślimy jakieś konkurencje ? To pozwoli nam lepiej przygotować arenę

Może coś takiego:
- labirynt - w ilu krokach znajdzie wyjście
- walka VIjów, są szybkie lub silne (coś ala walka robotów) - w zależności od wybranego typu zawodnika każdy ma swój sposób na działanie - zdobyć twierdzę przeciwnika
- sudoku - rozwiązanie planszy
- ??? - dopisujcie propozycje do listy i zmieniajcie listę (komentarze mile widziane

LabVIEW Arena - założenia

: 10 cze 2010 19:45
autor: Nowszy
No dobra, improwizuję:
- każdy robot ma 3 parametry:
- szybkość (liczba pól/turę)
- siła (ile 'punktów') zadaje atakiem
- wytrzymałość (ile punktów ataku może wytrzymać)
- w każdej turze każdy robot może zaatakować lub się ruszyć
- na planszy są pola specjalne (leczenie, silniejszy atak..)


No i na tym skończyły się moje pomysły na teraz :D Trzeba to jakoś zbalansować żeby to zdolności programistyczne miały znaczenie.. Jakieś pomysły?

LabVIEW Arena - założenia

: 10 cze 2010 22:19
autor: bogdani
No dobre podejście.
Na te trzy parametry można przydzielić np. 9 punktów. Od programisty zależy jaką strategię założy czy więcej obierze na wytrzymałość, siłę czy szybkość. Dzięki temu jeszcze można optymalizować algorytm.

Re: LabVIEW Arena - założenia

: 21 gru 2010 12:42
autor: cyjan
Witam wszystkich.
Chciałbym odświeżyć temat LabVIEW Areny.
Kontynuując pomysł Nowszego chciałem zaproponować coś, co przypomina grę ROBOCODE.

W największym skrócie o ROBOCODE:

- na arenie 2D o określonych wymiarach walczą wirtualne roboty-czołgi napisane w języku JAVA (a od pewnego czasu również w .NET);

- każdy robot ma obrotowe działko (do strzelania), obrotowy radar (do wykrywania innych robotów) i sam może się obracać w prawo i lewo oraz poruszać do przodu i do tyłu;

- zachowanie robota opisuje jego program składający się z pętli głównej i obsługi zdarzeń (np. zderzenie, wykrycie innego robota)

- rozgrywka podzielona jest na tury. Określone są limity na poszczególne akcje robota (obroty, poruszanie się, strzelanie itd.), jakie może wykonać w jednej turze.

- trafienie przez przeciwnika, zderzenie z nim lub z krawędzią areny skutkuje zwiększaniem uszkodzeń, co w ostateczności kończy się dla robota wylądowaniem na wirtualnym cmentarzysku robotów :-Q .

- powyższe punkty nie opisują jednego: dużo strzelania, dużo uciekania czyli radochy po pachy :D

Przykładowy program robota:

Kod: Zaznacz cały

public class SimpleRobot extends Robot 
  { 

    // run: zachowanie robota
    public void run() { 
      while(true) { 
        ahead(100); // do przodu
        turnGunRight(360); // obróć działko
        back(100); // do tyłu
        turnGunRight(360); // obróć działko
      } 
    } 

    // onScannedRobot: Inny robot w zasięgu
    public void onScannedRobot(ScannedRobotEvent e) { 
      fire(1); // strzelaj!!!
    } 
  }


Więcej informacji na stronie projektu:
http://robocode.sourceforge.net/
oraz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Robocode

Projekt jest rozwijany już od kilku lat, istnieje ranking robotów w różnych kategoriach. Powstały podobne projekty oraz porty na inne języki programowania (Ruby, Python).

Co sądzicie o stworzeniu podobnej platformy bądź portu Robocode dla LabVIEW (np. RoboVIEW)?
Myślę, że takie zawody zaangażowały by nawet początkujących programistów LabVIEW działając podświadomie na prehistoryczny instynkt łowcy :D .

LabVIEW Arena - założenia

: 21 gru 2010 22:24
autor: bogdani
To może połączymy to z toolkitem vugiego i będziemy mieli obiekty w 3D z fizyką między nimi :-)

Re: LabVIEW Arena - założenia

: 22 gru 2010 01:01
autor: czepek
Dokładnie o tym samym pomyślałem.Myśle że to bardzo dobry pomysł.Co do samych założeń w sensie samej rozgrywki to myslałem raczej o dwóch drużynach powiedzmy po 2,3 roboty grających w piłke.Chociaż pomysł z walkami też jest całkiem fajny.Myśle też żeby na pierwszy raz wybraz propozycje możliwie najprostszą, żeby cokolwiek ruszyć.

LabVIEW Arena - założenia

: 23 gru 2010 13:38
autor: ky3orr
o jaki toolkicie Vugiego mowa?

Re: LabVIEW Arena - założenia

: 23 gru 2010 13:57
autor: Labqu

LabVIEW Arena - założenia

: 23 gru 2010 16:38
autor: bogdani
ky3orr, nie było ciebie na spotkaniu to nie wiesz.
Widać nie czytałeś kto wygrał konkurs - wstydź się. [-(

LabVIEW Arena - założenia

: 23 gru 2010 23:35
autor: ky3orr
bogdani wyknułem, że na PLUGu coś musiało być, ponieważ takie oczywiste to w tym temacie :)

niestety nie dojechałem ponieważ ostatnio miałem kilka wyjazdów do wawy za własne i po prostu budżet poszedł w malinizę :P

tak czy siak żałuję i to ogromnie - mea culpa :(

LabVIEW Arena - założenia

: 24 gru 2010 02:56
autor: bogdani
wybaczamy :ymhug: