LabVIEW Arena - założenia

Wszelkie informacje i ogłoszenia dotyczące spotkań, relacji ze spotkań PLUG

LabVIEW Arena - założenia

Postprzez bogdani » 10 cze 2010 16:53

Jest coś takiego jak LabVIEW Robotics. Nowszy zaproponował mi że można użyć wstępnie jako podstawa do stworzenia areny przykładu z demo walki robotów, wycinając oczywiście wszystkie VIje, które są powiązane z LV Robotics, a tworząc własne, jako baza do przyszłych konkurencji.

Może przy okazji wymyślimy jakieś konkurencje ? To pozwoli nam lepiej przygotować arenę

Może coś takiego:
- labirynt - w ilu krokach znajdzie wyjście
- walka VIjów, są szybkie lub silne (coś ala walka robotów) - w zależności od wybranego typu zawodnika każdy ma swój sposób na działanie - zdobyć twierdzę przeciwnika
- sudoku - rozwiązanie planszy
- ??? - dopisujcie propozycje do listy i zmieniajcie listę (komentarze mile widziane
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Polskie Centrum LabVIEW - www.labview.pl
Tworzymy oprogramowanie w NI LabVIEW - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Avatar użytkownika
bogdani
Administrator
 
Posty: 1297
Dołączył(a): 29 lip 2003 23:00
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pochwały: 26
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW

LabVIEW Arena - założenia

Postprzez Nowszy » 10 cze 2010 18:45

No dobra, improwizuję:
- każdy robot ma 3 parametry:
- szybkość (liczba pól/turę)
- siła (ile 'punktów') zadaje atakiem
- wytrzymałość (ile punktów ataku może wytrzymać)
- w każdej turze każdy robot może zaatakować lub się ruszyć
- na planszy są pola specjalne (leczenie, silniejszy atak..)


No i na tym skończyły się moje pomysły na teraz :D Trzeba to jakoś zbalansować żeby to zdolności programistyczne miały znaczenie.. Jakieś pomysły?
Pozdrawiam, Nowszy
Avatar użytkownika
Nowszy
NI Man
 
Posty: 500
Dołączył(a): 30 maja 2008 07:33
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 57
Wersja środowiska: LabVIEW 2011

LabVIEW Arena - założenia

Postprzez bogdani » 10 cze 2010 21:19

No dobre podejście.
Na te trzy parametry można przydzielić np. 9 punktów. Od programisty zależy jaką strategię założy czy więcej obierze na wytrzymałość, siłę czy szybkość. Dzięki temu jeszcze można optymalizować algorytm.
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Polskie Centrum LabVIEW - www.labview.pl
Tworzymy oprogramowanie w NI LabVIEW - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Avatar użytkownika
bogdani
Administrator
 
Posty: 1297
Dołączył(a): 29 lip 2003 23:00
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pochwały: 26
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW

Re: LabVIEW Arena - założenia

Postprzez cyjan » 21 gru 2010 12:42

Witam wszystkich.
Chciałbym odświeżyć temat LabVIEW Areny.
Kontynuując pomysł Nowszego chciałem zaproponować coś, co przypomina grę ROBOCODE.

W największym skrócie o ROBOCODE:

- na arenie 2D o określonych wymiarach walczą wirtualne roboty-czołgi napisane w języku JAVA (a od pewnego czasu również w .NET);

- każdy robot ma obrotowe działko (do strzelania), obrotowy radar (do wykrywania innych robotów) i sam może się obracać w prawo i lewo oraz poruszać do przodu i do tyłu;

- zachowanie robota opisuje jego program składający się z pętli głównej i obsługi zdarzeń (np. zderzenie, wykrycie innego robota)

- rozgrywka podzielona jest na tury. Określone są limity na poszczególne akcje robota (obroty, poruszanie się, strzelanie itd.), jakie może wykonać w jednej turze.

- trafienie przez przeciwnika, zderzenie z nim lub z krawędzią areny skutkuje zwiększaniem uszkodzeń, co w ostateczności kończy się dla robota wylądowaniem na wirtualnym cmentarzysku robotów :-Q .

- powyższe punkty nie opisują jednego: dużo strzelania, dużo uciekania czyli radochy po pachy :D

Przykładowy program robota:
Kod: Zaznacz cały
public class SimpleRobot extends Robot
  {

    // run: zachowanie robota
    public void run() {
      while(true) {
        ahead(100); // do przodu
        turnGunRight(360); // obróć działko
        back(100); // do tyłu
        turnGunRight(360); // obróć działko
      }
    }

    // onScannedRobot: Inny robot w zasięgu
    public void onScannedRobot(ScannedRobotEvent e) {
      fire(1); // strzelaj!!!
    }
  }


Więcej informacji na stronie projektu:
http://robocode.sourceforge.net/
oraz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Robocode

Projekt jest rozwijany już od kilku lat, istnieje ranking robotów w różnych kategoriach. Powstały podobne projekty oraz porty na inne języki programowania (Ruby, Python).

Co sądzicie o stworzeniu podobnej platformy bądź portu Robocode dla LabVIEW (np. RoboVIEW)?
Myślę, że takie zawody zaangażowały by nawet początkujących programistów LabVIEW działając podświadomie na prehistoryczny instynkt łowcy :D .
cyjan
 
Posty: 7
Dołączył(a): 31 mar 2008 10:24
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Pochwały: 1
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

LabVIEW Arena - założenia

Postprzez bogdani » 21 gru 2010 22:24

To może połączymy to z toolkitem vugiego i będziemy mieli obiekty w 3D z fizyką między nimi :-)
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Polskie Centrum LabVIEW - www.labview.pl
Tworzymy oprogramowanie w NI LabVIEW - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Avatar użytkownika
bogdani
Administrator
 
Posty: 1297
Dołączył(a): 29 lip 2003 23:00
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pochwały: 26
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW

Re: LabVIEW Arena - założenia

Postprzez czepek » 22 gru 2010 01:01

Dokładnie o tym samym pomyślałem.Myśle że to bardzo dobry pomysł.Co do samych założeń w sensie samej rozgrywki to myslałem raczej o dwóch drużynach powiedzmy po 2,3 roboty grających w piłke.Chociaż pomysł z walkami też jest całkiem fajny.Myśle też żeby na pierwszy raz wybraz propozycje możliwie najprostszą, żeby cokolwiek ruszyć.
Avatar użytkownika
czepek
 
Posty: 27
Dołączył(a): 02 cze 2010 21:21
Pochwały: 1
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

LabVIEW Arena - założenia

Postprzez ky3orr » 23 gru 2010 13:38

o jaki toolkicie Vugiego mowa?
KY3ORR

Okablowanie audio / RF -> www.CabLAB.eu
Avatar użytkownika
ky3orr
 
Posty: 149
Dołączył(a): 10 gru 2006 00:00
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 9
Wersja środowiska: LabVIEW 8.6

Re: LabVIEW Arena - założenia

Postprzez Labqu » 23 gru 2010 13:57

You don't need a reason to help people.
Avatar użytkownika
Labqu
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 mar 2010 23:33
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 1
Wersja środowiska: LabVIEW 2010

LabVIEW Arena - założenia

Postprzez bogdani » 23 gru 2010 16:38

ky3orr, nie było ciebie na spotkaniu to nie wiesz.
Widać nie czytałeś kto wygrał konkurs - wstydź się. [-(
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Polskie Centrum LabVIEW - www.labview.pl
Tworzymy oprogramowanie w NI LabVIEW - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Avatar użytkownika
bogdani
Administrator
 
Posty: 1297
Dołączył(a): 29 lip 2003 23:00
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pochwały: 26
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW

LabVIEW Arena - założenia

Postprzez ky3orr » 23 gru 2010 23:35

bogdani wyknułem, że na PLUGu coś musiało być, ponieważ takie oczywiste to w tym temacie :)

niestety nie dojechałem ponieważ ostatnio miałem kilka wyjazdów do wawy za własne i po prostu budżet poszedł w malinizę :P

tak czy siak żałuję i to ogromnie - mea culpa :(
KY3ORR

Okablowanie audio / RF -> www.CabLAB.eu
Avatar użytkownika
ky3orr
 
Posty: 149
Dołączył(a): 10 gru 2006 00:00
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 9
Wersja środowiska: LabVIEW 8.6

LabVIEW Arena - założenia

Postprzez bogdani » 24 gru 2010 02:56

wybaczamy :ymhug:
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Polskie Centrum LabVIEW - www.labview.pl
Tworzymy oprogramowanie w NI LabVIEW - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Avatar użytkownika
bogdani
Administrator
 
Posty: 1297
Dołączył(a): 29 lip 2003 23:00
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pochwały: 26
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW


Powrót do Informacje i ogłoszenia dotyczące PLUG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości