LabVIEW Arena - założenia

Wszelkie informacje i ogłoszenia dotyczące spotkań, relacji ze spotkań PLUG
Awatar użytkownika
bogdani
Administrator
Posty: 1309
Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2015
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

LabVIEW Arena - założenia

Post autor: bogdani » 10 cze 2010 17:53

Jest coś takiego jak LabVIEW Robotics. Nowszy zaproponował mi że można użyć wstępnie jako podstawa do stworzenia areny przykładu z demo walki robotów, wycinając oczywiście wszystkie VIje, które są powiązane z LV Robotics, a tworząc własne, jako baza do przyszłych konkurencji.

Może przy okazji wymyślimy jakieś konkurencje ? To pozwoli nam lepiej przygotować arenę

Może coś takiego:
- labirynt - w ilu krokach znajdzie wyjście
- walka VIjów, są szybkie lub silne (coś ala walka robotów) - w zależności od wybranego typu zawodnika każdy ma swój sposób na działanie - zdobyć twierdzę przeciwnika
- sudoku - rozwiązanie planszy
- ??? - dopisujcie propozycje do listy i zmieniajcie listę (komentarze mile widziane
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.

Awatar użytkownika
Nowszy
NI Man
Posty: 501
Rejestracja: 30 maja 2008 08:33
Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

LabVIEW Arena - założenia

Post autor: Nowszy » 10 cze 2010 19:45

No dobra, improwizuję:
- każdy robot ma 3 parametry:
- szybkość (liczba pól/turę)
- siła (ile 'punktów') zadaje atakiem
- wytrzymałość (ile punktów ataku może wytrzymać)
- w każdej turze każdy robot może zaatakować lub się ruszyć
- na planszy są pola specjalne (leczenie, silniejszy atak..)


No i na tym skończyły się moje pomysły na teraz :D Trzeba to jakoś zbalansować żeby to zdolności programistyczne miały znaczenie.. Jakieś pomysły?
Pozdrawiam, Nowszy

Awatar użytkownika
bogdani
Administrator
Posty: 1309
Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2015
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

LabVIEW Arena - założenia

Post autor: bogdani » 10 cze 2010 22:19

No dobre podejście.
Na te trzy parametry można przydzielić np. 9 punktów. Od programisty zależy jaką strategię założy czy więcej obierze na wytrzymałość, siłę czy szybkość. Dzięki temu jeszcze można optymalizować algorytm.
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.

cyjan
Posty: 7
Rejestracja: 31 mar 2008 11:24
Wersja środowiska: LabVIEW 2009
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: LabVIEW Arena - założenia

Post autor: cyjan » 21 gru 2010 12:42

Witam wszystkich.
Chciałbym odświeżyć temat LabVIEW Areny.
Kontynuując pomysł Nowszego chciałem zaproponować coś, co przypomina grę ROBOCODE.

W największym skrócie o ROBOCODE:

- na arenie 2D o określonych wymiarach walczą wirtualne roboty-czołgi napisane w języku JAVA (a od pewnego czasu również w .NET);

- każdy robot ma obrotowe działko (do strzelania), obrotowy radar (do wykrywania innych robotów) i sam może się obracać w prawo i lewo oraz poruszać do przodu i do tyłu;

- zachowanie robota opisuje jego program składający się z pętli głównej i obsługi zdarzeń (np. zderzenie, wykrycie innego robota)

- rozgrywka podzielona jest na tury. Określone są limity na poszczególne akcje robota (obroty, poruszanie się, strzelanie itd.), jakie może wykonać w jednej turze.

- trafienie przez przeciwnika, zderzenie z nim lub z krawędzią areny skutkuje zwiększaniem uszkodzeń, co w ostateczności kończy się dla robota wylądowaniem na wirtualnym cmentarzysku robotów :-Q .

- powyższe punkty nie opisują jednego: dużo strzelania, dużo uciekania czyli radochy po pachy :D

Przykładowy program robota:

Kod: Zaznacz cały

public class SimpleRobot extends Robot 
  { 

    // run: zachowanie robota
    public void run() { 
      while(true) { 
        ahead(100); // do przodu
        turnGunRight(360); // obróć działko
        back(100); // do tyłu
        turnGunRight(360); // obróć działko
      } 
    } 

    // onScannedRobot: Inny robot w zasięgu
    public void onScannedRobot(ScannedRobotEvent e) { 
      fire(1); // strzelaj!!!
    } 
  }


Więcej informacji na stronie projektu:
http://robocode.sourceforge.net/
oraz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Robocode

Projekt jest rozwijany już od kilku lat, istnieje ranking robotów w różnych kategoriach. Powstały podobne projekty oraz porty na inne języki programowania (Ruby, Python).

Co sądzicie o stworzeniu podobnej platformy bądź portu Robocode dla LabVIEW (np. RoboVIEW)?
Myślę, że takie zawody zaangażowały by nawet początkujących programistów LabVIEW działając podświadomie na prehistoryczny instynkt łowcy :D .

Awatar użytkownika
bogdani
Administrator
Posty: 1309
Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2015
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

LabVIEW Arena - założenia

Post autor: bogdani » 21 gru 2010 22:24

To może połączymy to z toolkitem vugiego i będziemy mieli obiekty w 3D z fizyką między nimi :-)
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.

Awatar użytkownika
czepek
Posty: 27
Rejestracja: 02 cze 2010 22:21
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

Re: LabVIEW Arena - założenia

Post autor: czepek » 22 gru 2010 01:01

Dokładnie o tym samym pomyślałem.Myśle że to bardzo dobry pomysł.Co do samych założeń w sensie samej rozgrywki to myslałem raczej o dwóch drużynach powiedzmy po 2,3 roboty grających w piłke.Chociaż pomysł z walkami też jest całkiem fajny.Myśle też żeby na pierwszy raz wybraz propozycje możliwie najprostszą, żeby cokolwiek ruszyć.

Awatar użytkownika
ky3orr
Posty: 149
Rejestracja: 10 gru 2006 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 8.6
Lokalizacja: Siechnice
Kontakt:

LabVIEW Arena - założenia

Post autor: ky3orr » 23 gru 2010 13:38

o jaki toolkicie Vugiego mowa?
KY3ORR

Okablowanie audio / RF -> www.CabLAB.eu

Awatar użytkownika
Labqu
Posty: 71
Rejestracja: 19 mar 2010 23:33
Wersja środowiska: LabVIEW 2010
Lokalizacja: Gliwice

Re: LabVIEW Arena - założenia

Post autor: Labqu » 23 gru 2010 13:57

You don't need a reason to help people.

Awatar użytkownika
bogdani
Administrator
Posty: 1309
Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2015
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

LabVIEW Arena - założenia

Post autor: bogdani » 23 gru 2010 16:38

ky3orr, nie było ciebie na spotkaniu to nie wiesz.
Widać nie czytałeś kto wygrał konkurs - wstydź się. [-(
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.

Awatar użytkownika
ky3orr
Posty: 149
Rejestracja: 10 gru 2006 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 8.6
Lokalizacja: Siechnice
Kontakt:

LabVIEW Arena - założenia

Post autor: ky3orr » 23 gru 2010 23:35

bogdani wyknułem, że na PLUGu coś musiało być, ponieważ takie oczywiste to w tym temacie :)

niestety nie dojechałem ponieważ ostatnio miałem kilka wyjazdów do wawy za własne i po prostu budżet poszedł w malinizę :P

tak czy siak żałuję i to ogromnie - mea culpa :(
KY3ORR

Okablowanie audio / RF -> www.CabLAB.eu

Awatar użytkownika
bogdani
Administrator
Posty: 1309
Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2015
Lokalizacja: Ruda Śląska
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

LabVIEW Arena - założenia

Post autor: bogdani » 24 gru 2010 02:56

wybaczamy :ymhug:
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl

Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.

ODPOWIEDZ