LabVIEW Arena - założenia
- bogdani
- Administrator
- Posty: 1310
- Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
- Wersja środowiska: LabVIEW 2015
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
LabVIEW Arena - założenia
Jest coś takiego jak LabVIEW Robotics. Nowszy zaproponował mi że można użyć wstępnie jako podstawa do stworzenia areny przykładu z demo walki robotów, wycinając oczywiście wszystkie VIje, które są powiązane z LV Robotics, a tworząc własne, jako baza do przyszłych konkurencji.
Może przy okazji wymyślimy jakieś konkurencje ? To pozwoli nam lepiej przygotować arenę
Może coś takiego:
- labirynt - w ilu krokach znajdzie wyjście
- walka VIjów, są szybkie lub silne (coś ala walka robotów) - w zależności od wybranego typu zawodnika każdy ma swój sposób na działanie - zdobyć twierdzę przeciwnika
- sudoku - rozwiązanie planszy
- ??? - dopisujcie propozycje do listy i zmieniajcie listę (komentarze mile widziane
Może przy okazji wymyślimy jakieś konkurencje ? To pozwoli nam lepiej przygotować arenę
Może coś takiego:
- labirynt - w ilu krokach znajdzie wyjście
- walka VIjów, są szybkie lub silne (coś ala walka robotów) - w zależności od wybranego typu zawodnika każdy ma swój sposób na działanie - zdobyć twierdzę przeciwnika
- sudoku - rozwiązanie planszy
- ??? - dopisujcie propozycje do listy i zmieniajcie listę (komentarze mile widziane
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
- Nowszy
- NI Man
- Posty: 501
- Rejestracja: 30 maja 2008 08:33
- Wersja środowiska: LabVIEW 2011
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
LabVIEW Arena - założenia
No dobra, improwizuję:
- każdy robot ma 3 parametry:
- szybkość (liczba pól/turę)
- siła (ile 'punktów') zadaje atakiem
- wytrzymałość (ile punktów ataku może wytrzymać)
- w każdej turze każdy robot może zaatakować lub się ruszyć
- na planszy są pola specjalne (leczenie, silniejszy atak..)
No i na tym skończyły się moje pomysły na teraz
Trzeba to jakoś zbalansować żeby to zdolności programistyczne miały znaczenie.. Jakieś pomysły?
- każdy robot ma 3 parametry:
- szybkość (liczba pól/turę)
- siła (ile 'punktów') zadaje atakiem
- wytrzymałość (ile punktów ataku może wytrzymać)
- w każdej turze każdy robot może zaatakować lub się ruszyć
- na planszy są pola specjalne (leczenie, silniejszy atak..)
No i na tym skończyły się moje pomysły na teraz

Pozdrawiam, Nowszy
- bogdani
- Administrator
- Posty: 1310
- Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
- Wersja środowiska: LabVIEW 2015
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
LabVIEW Arena - założenia
No dobre podejście.
Na te trzy parametry można przydzielić np. 9 punktów. Od programisty zależy jaką strategię założy czy więcej obierze na wytrzymałość, siłę czy szybkość. Dzięki temu jeszcze można optymalizować algorytm.
Na te trzy parametry można przydzielić np. 9 punktów. Od programisty zależy jaką strategię założy czy więcej obierze na wytrzymałość, siłę czy szybkość. Dzięki temu jeszcze można optymalizować algorytm.
LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 31 mar 2008 11:24
- Wersja środowiska: LabVIEW 2009
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
Re: LabVIEW Arena - założenia
Witam wszystkich.
Chciałbym odświeżyć temat LabVIEW Areny.
Kontynuując pomysł Nowszego chciałem zaproponować coś, co przypomina grę ROBOCODE.
W największym skrócie o ROBOCODE:
- na arenie 2D o określonych wymiarach walczą wirtualne roboty-czołgi napisane w języku JAVA (a od pewnego czasu również w .NET);
- każdy robot ma obrotowe działko (do strzelania), obrotowy radar (do wykrywania innych robotów) i sam może się obracać w prawo i lewo oraz poruszać do przodu i do tyłu;
- zachowanie robota opisuje jego program składający się z pętli głównej i obsługi zdarzeń (np. zderzenie, wykrycie innego robota)
- rozgrywka podzielona jest na tury. Określone są limity na poszczególne akcje robota (obroty, poruszanie się, strzelanie itd.), jakie może wykonać w jednej turze.
- trafienie przez przeciwnika, zderzenie z nim lub z krawędzią areny skutkuje zwiększaniem uszkodzeń, co w ostateczności kończy się dla robota wylądowaniem na wirtualnym cmentarzysku robotów
.
- powyższe punkty nie opisują jednego: dużo strzelania, dużo uciekania czyli radochy po pachy
Przykładowy program robota:
Więcej informacji na stronie projektu:
http://robocode.sourceforge.net/
oraz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Robocode
Projekt jest rozwijany już od kilku lat, istnieje ranking robotów w różnych kategoriach. Powstały podobne projekty oraz porty na inne języki programowania (Ruby, Python).
Co sądzicie o stworzeniu podobnej platformy bądź portu Robocode dla LabVIEW (np. RoboVIEW)?
Myślę, że takie zawody zaangażowały by nawet początkujących programistów LabVIEW działając podświadomie na prehistoryczny instynkt łowcy
.
Chciałbym odświeżyć temat LabVIEW Areny.
Kontynuując pomysł Nowszego chciałem zaproponować coś, co przypomina grę ROBOCODE.
W największym skrócie o ROBOCODE:
- na arenie 2D o określonych wymiarach walczą wirtualne roboty-czołgi napisane w języku JAVA (a od pewnego czasu również w .NET);
- każdy robot ma obrotowe działko (do strzelania), obrotowy radar (do wykrywania innych robotów) i sam może się obracać w prawo i lewo oraz poruszać do przodu i do tyłu;
- zachowanie robota opisuje jego program składający się z pętli głównej i obsługi zdarzeń (np. zderzenie, wykrycie innego robota)
- rozgrywka podzielona jest na tury. Określone są limity na poszczególne akcje robota (obroty, poruszanie się, strzelanie itd.), jakie może wykonać w jednej turze.
- trafienie przez przeciwnika, zderzenie z nim lub z krawędzią areny skutkuje zwiększaniem uszkodzeń, co w ostateczności kończy się dla robota wylądowaniem na wirtualnym cmentarzysku robotów

- powyższe punkty nie opisują jednego: dużo strzelania, dużo uciekania czyli radochy po pachy

Przykładowy program robota:
Kod: Zaznacz cały
public class SimpleRobot extends Robot
{
// run: zachowanie robota
public void run() {
while(true) {
ahead(100); // do przodu
turnGunRight(360); // obróć działko
back(100); // do tyłu
turnGunRight(360); // obróć działko
}
}
// onScannedRobot: Inny robot w zasięgu
public void onScannedRobot(ScannedRobotEvent e) {
fire(1); // strzelaj!!!
}
}
Więcej informacji na stronie projektu:
http://robocode.sourceforge.net/
oraz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Robocode
Projekt jest rozwijany już od kilku lat, istnieje ranking robotów w różnych kategoriach. Powstały podobne projekty oraz porty na inne języki programowania (Ruby, Python).
Co sądzicie o stworzeniu podobnej platformy bądź portu Robocode dla LabVIEW (np. RoboVIEW)?
Myślę, że takie zawody zaangażowały by nawet początkujących programistów LabVIEW działając podświadomie na prehistoryczny instynkt łowcy

- bogdani
- Administrator
- Posty: 1310
- Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
- Wersja środowiska: LabVIEW 2015
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
LabVIEW Arena - założenia
To może połączymy to z toolkitem vugiego i będziemy mieli obiekty w 3D z fizyką między nimi 

LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Re: LabVIEW Arena - założenia
Dokładnie o tym samym pomyślałem.Myśle że to bardzo dobry pomysł.Co do samych założeń w sensie samej rozgrywki to myslałem raczej o dwóch drużynach powiedzmy po 2,3 roboty grających w piłke.Chociaż pomysł z walkami też jest całkiem fajny.Myśle też żeby na pierwszy raz wybraz propozycje możliwie najprostszą, żeby cokolwiek ruszyć.
- ky3orr
- Posty: 149
- Rejestracja: 10 gru 2006 00:00
- Wersja środowiska: LabVIEW 8.6
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontakt:
- bogdani
- Administrator
- Posty: 1310
- Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
- Wersja środowiska: LabVIEW 2015
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
LabVIEW Arena - założenia
ky3orr, nie było ciebie na spotkaniu to nie wiesz.
Widać nie czytałeś kto wygrał konkurs - wstydź się.
Widać nie czytałeś kto wygrał konkurs - wstydź się.

LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
- ky3orr
- Posty: 149
- Rejestracja: 10 gru 2006 00:00
- Wersja środowiska: LabVIEW 8.6
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontakt:
LabVIEW Arena - założenia
bogdani wyknułem, że na PLUGu coś musiało być, ponieważ takie oczywiste to w tym temacie 
niestety nie dojechałem ponieważ ostatnio miałem kilka wyjazdów do wawy za własne i po prostu budżet poszedł w malinizę
tak czy siak żałuję i to ogromnie - mea culpa

niestety nie dojechałem ponieważ ostatnio miałem kilka wyjazdów do wawy za własne i po prostu budżet poszedł w malinizę

tak czy siak żałuję i to ogromnie - mea culpa

- bogdani
- Administrator
- Posty: 1310
- Rejestracja: 30 lip 2003 00:00
- Wersja środowiska: LabVIEW 2015
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
LabVIEW Arena - założenia
wybaczamy 

LabVIEW Champion, Certified LabVIEW Developer, Certified Professional Instructor
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.
Tworzymy dedykowane rozwiązania do testów i pomiarów - www.veritech.pl
Ktoś ci pomógł na forum? Podziękuj dając pochwałę.