Play Station Move i Labview

Wszelkie sprawy związane z LabVIEW i komunikacją ze sprzętem. Problemy i ciekawe rozwiązania.
Swiati89
Posty: 2
Rejestracja: 20 maja 2014 21:26
Wersja środowiska: LabVIEW 2012

Play Station Move i Labview

Post autor: Swiati89 »

Witam
To mój pierwszy post na forum, wcześniej przeglądałem je tylko w poszukiwaniu informacji, jako niezarejestrowany użytkownik, jeśli miałem z czymś problem. Teraz niestety (albo i stety :) , w końcu się zarejestrowałem ) poszukiwania w internecie nie przyniosły mi zadowalających efektów.
Mój problem wygląda następująco:
Tematem mojej pracy inżynierskiej jest podłączenie PS MOVE do komputera PC i zbieranie informacji z czujników poprzez labview, żeby następnie użyć tych informacji w sterowaniu modelem manipulatora. MOVE podobnie jak Dual Shock 3 udostępnia dane z czujników tylko poprzez komunikacje bluetooth, po kablu możemy odczytac jedynie wartości przycisków.
Mój pomysł to wykorzystanie programu MotionJoy, w celu nawiązania komunikacji bezprzewodowej z urządzeniem (program zawiera sterowniki do nadajnika/odbiornika bluetooth usb i PS MOVE któremu nadaje w systemie odpowiedni identyfikator) oraz wbudowanej biblioteki hid.dll , którą wykorzystałbym w labview do zbierania i wysyłania danych. I tu pojawia się zgrzyt, przy użyciu narzędzia do importowania dll-ek w labview, pomimo wskazania odpowiednich plików nagłówkowych(Windows DDK) funkcje nie zostają rozpoznane . Użycie funkcji 'call library function node' jest dla mnie problematyczne, ponieważ dość słabo znam C++ i mam trudności ze zdefiniowaniem odpowiednich zmiennych.
Czy macie jakiś pomysł jak się z tym uporać? Meczę się już od miesiąca i ciągle nic...
Dzięki za przeczytanie moich wypocin, mam nadzieję, że dość jasno opisałem problem.
Pozdrawiam
Jamal79
Posty: 289
Rejestracja: 01 maja 2012 14:14
Wersja środowiska: LabVIEW 2012
Lokalizacja: Farum

Play Station Move i Labview

Post autor: Jamal79 »

Witaj, taka pierwsza mysl. przeszukaj przyklady, znajduje sie tam server bluetootha. Podejrzewam, ze uzyskasz z nim polaczenie z kontrolera.

A ten twoj pomysl z motionjoyem to chyba z tad...
https://decibel.ni.com/content/docs/DOC-29627
Swiati89
Posty: 2
Rejestracja: 20 maja 2014 21:26
Wersja środowiska: LabVIEW 2012

Re: Play Station Move i Labview

Post autor: Swiati89 »

Tak, to mnie zainspirowało, ale w przypadku tamtego programu nie ma odczytu z żyroskopu i akcelerometrów, a to przy MOVE-ie jest kluczowe...
Spróbuje z tym serwerem bluetooth tak jak mówisz i zobaczę co z tego wyjdzie...
Dzięki za odpowiedź. Ktoś jeszcze jakieś sugestie?
ODPOWIEDZ