multimetr MT8145

Wszelkie sprawy związane z LabVIEW i komunikacją ze sprzętem. Problemy i ciekawe rozwiązania.
Mariano
Posty: 5
Rejestracja: 05 maja 2013 00:08
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

multimetr MT8145

Post autor: Mariano »

Przyznam szczerze, że jestem zielony z tego programu jeszcze i poruszanie się w nim nie jest płynne w moim wykonaniu. Potrzebuję stworzyć program, który dokona odczytu pomiaru z Multimetru (połączony USB z PC) i będzie go prezentował w postaci liczbowej i graficznej(wykres). Czytałem wiadomości o innych typach multimetrów, ale nie udało mi się zaadaptować tego na potrzeby mojego urządzenia. Proszę o wyrozumiałość i pomoc.
milten
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2011 20:49
Wersja środowiska: LabVIEW 2012

multimetr MT8145

Post autor: milten »

Musisz wiedzieć, czy dany multimetr używa wirtualnego portu COM (łatwiejsze) czy własnego protokołu komunikacyjnego po USB (trudniejsze). Na szybko poszukałem w googlach, ale nie znalazłem takiej informacji.
Jeżeli to COM, to musisz posiadać jakiś spis poleceń (może dołączona instrukcja).
Jeżeli to jakiś ich protokół, to jedyne co się da zrobić, to poszukać biblioteki DLL do komunikacji z nim.
Obrazek
Mariano
Posty: 5
Rejestracja: 05 maja 2013 00:08
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

Re: multimetr MT8145

Post autor: Mariano »

Używa wirtualnego portu COM. W załączniku przesyłam pliki jakie posiadam. Sterownik do niego jest zainstalowany i komputer widzi go.
Załączniki
DMMVIEW_8145B Communication Protocol_1_0.pdf
(36.59 KiB) Pobrany 480 razy
Driver Installation Instruction_1_0.pdf
(19.87 KiB) Pobrany 414 razy
DMMVIEW_8145B Software Users Manual.pdf
(242.53 KiB) Pobrany 441 razy
milten
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2011 20:49
Wersja środowiska: LabVIEW 2012

multimetr MT8145

Post autor: milten »

W pierwszym załączniku masz cały protokół komunikacyjny opisany.