Measurement & Automation nie odpowiada

Wszelkie sprawy związane z LabVIEW i komunikacją ze sprzętem. Problemy i ciekawe rozwiązania.
seprob
Posty: 14
Rejestracja: 04 maja 2011 11:01
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: seprob »

Witam! Mam zainstalowane LabVIEW 8.6. Zakupiliśmy sprzęt do szybkiego pomiaru temperatury, do którego dostarczona była aplikacja DAQmx 9.1.7. Zainstalowałem ją, a wraz z nią zainstalowała się również nowa wersja M&A 4.7. Problem polega na tym, że będąc z M&A Explorer, gdy chcę rozwinąć gałąź "Devices and Interfaces" pojawia się informacja "Searching..." i to wszystko. Zostawiłem komputer na noc i przez te kilkanaście godzin nic się nie zmieniło; cały czas "szuka". Znalazłem obejście w postacie stworzenie nowego urządzenia lub interfejsu ("Create New"), jednak chciałbym ten problem usunąć.
Awatar użytkownika
Nowszy
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2008 08:33
Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: Nowszy »

Witaj

Czy na pewno nie rozwijasz przypadkiem gałęzi 'Remote Systems'? Napisz też z jakiego urządzenia dokładnie korzytasz.
Pozdrawiam, Maciek Antonik
Edu4Industry
seprob
Posty: 14
Rejestracja: 04 maja 2011 11:01
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: seprob »

Nie, to gałąź "My System". Tu nie chodzi z jakiego urządzenia korzystam tylko, że M&A się nie uruchamia poprawnie.
Awatar użytkownika
Nowszy
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2008 08:33
Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: Nowszy »

Brzmi to trochę jak czasami pojawiający się błąd 'MAX database corruption'. Spróbuj tego narzędzia: http://decibel.ni.com/content/docs/DOC-12805 lub tego samego ręcznie: http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/ ... enDocument
Pozdrawiam, Maciek Antonik
Edu4Industry
seprob
Posty: 14
Rejestracja: 04 maja 2011 11:01
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: seprob »

Niestety nie pomogło.
Awatar użytkownika
Nowszy
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2008 08:33
Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: Nowszy »

Chyba najlepiej skontaktować się bezpośrednio z NIem: techsupport@ni.com lub 00800 361 1235
Pozdrawiam, Maciek Antonik
Edu4Industry
Awatar użytkownika
smiga
Administrator
Posty: 799
Rejestracja: 04 paź 2009 12:41
Wersja środowiska: LabVIEW 2016
Lokalizacja: Słupsk

Re: Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: smiga »

Miałem kiedyś podobny problem.
Prawdopodobnie uszkodziła się baza danych w MAX'ie. Zrobiłem to co napisane jest w instrukcji (link poniżej) i wszystko ruszyło:
http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/ ... enDocument
__ Arkadiusz Śmigielski, tel. 662 01 01 74___
ObrazekObrazekObrazek
seprob
Posty: 14
Rejestracja: 04 maja 2011 11:01
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

Re: Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: seprob »

smiga pisze:Miałem kiedyś podobny problem.
Prawdopodobnie uszkodziła się baza danych w MAX'ie. Zrobiłem to co napisane jest w instrukcji (link poniżej) i wszystko ruszyło:
http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/ ... enDocument
No właśnie zrobiłem to i nie poszło.
smiglo
Posty: 110
Rejestracja: 18 sty 2006 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2010
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: smiglo »

A ja bym proponował przeinstalować MAX-a (na wcześniejszą wersję 4.6 np.). Wydaje się, że z kolejną wersją działa on gorzej. Na marginesie po co teraz wymagana jest instalacja Silverlighta, aby możliwy był podgląd narzędzi???
smiglo
seprob
Posty: 14
Rejestracja: 04 maja 2011 11:01
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

Re: Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: seprob »

Nie pozwoliło mi zainstalować wersji wcześniejszej.
Awatar użytkownika
Nowszy
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2008 08:33
Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: Nowszy »

smiglo: MAX jest w większości oparty na Silverlight teraz, jest to ten sam mechanizm, który pozwala na zarządzanie urządzeniami sieciowymi z poziomu przeglądarki internetowej

seprob: musiałbyś odinstalować najpierw nowszą wersję, ale to nie ma sensu, bo musiałbyś też odinstalowywać sterowniki, instalować starsze.. dużo babrania się. Już prędzej zainstaluj nowszą wersję sterownika - 9.2.3 jest aktualna, do pobrania: http://joule.ni.com/nidu/cds/view/p/id/2260/lang/en
Ostatnio zmieniony 06 maja 2011 11:41 przez Nowszy, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Maciek Antonik
Edu4Industry
seprob
Posty: 14
Rejestracja: 04 maja 2011 11:01
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: seprob »

Dziwna sprawa: zainstalowałem tą nową wersję i rzeczywiście po pierwszym uruchomieniu było wszystko w porządku ale już przy kolejnym jest ten sam problem.
Awatar użytkownika
wino
Posty: 549
Rejestracja: 23 gru 2005 00:00
Wersja środowiska: Nie mam LabVIEW
Lokalizacja: Kraków

Re: Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: wino »

Co do usuwania bazy MAX'a to jest do tego narzędzie
http://decibel.ni.com/content/docs/DOC-12805
Żeby poprawnie zadziałało trzeba wejść do trybu awaryjnego Windows'a i tam je odpalić. Przed jego uruchomieniem musisz mieć zainstalowany LabVEW Run-Time Engine.

Napisałeś, że MAX nie uruchamia się poprawnie, to znaczy co się dokładnie dzieje, oprócz tego komunikatu Searching ....? Jakiego masz Windows'a? i jakie urządzenie zakupiliście?

Sprawdź jeszcze, czy masz uruchomioną usługę NI Device Loader

@smiglo
Rzeczywiście MAX w wersji 4.7 działa słabo, ale najnowsza wersja 4.7.7 jest do przeżycia. Zresztą jest to narzędzie dla "zaawansowanych użytkowników" ;) czasem trzeba je ubić i ponownie uruchomić i o dziwo wszystko zaczyna działać
seprob
Posty: 14
Rejestracja: 04 maja 2011 11:01
Wersja środowiska: LabVIEW 2009

Re: Measurement & Automation nie odpowiada

Post autor: seprob »

wino pisze:Co do usuwania bazy MAX'a to jest do tego narzędzie
http://decibel.ni.com/content/docs/DOC-12805
Żeby poprawnie zadziałało trzeba wejść do trybu awaryjnego Windows'a i tam je odpalić. Przed jego uruchomieniem musisz mieć zainstalowany LabVEW Run-Time Engine.

Napisałeś, że MAX nie uruchamia się poprawnie, to znaczy co się dokładnie dzieje, oprócz tego komunikatu Searching ....? Jakiego masz Windows'a? i jakie urządzenie zakupiliście?

Sprawdź jeszcze, czy masz uruchomioną usługę NI Device Loader

@smiglo
Rzeczywiście MAX w wersji 4.7 działa słabo, ale najnowsza wersja 4.7.7 jest do przeżycia. Zresztą jest to narzędzie dla "zaawansowanych użytkowników" ;) czasem trzeba je ubić i ponownie uruchomić i o dziwo wszystko zaczyna działać
Zarówno usunięcie bazy ręcznie jak i za pomocą narzędzia nie pomogło. Co do drugiego pytania to uruchamiam M&A i chcę rozwinąć listę "Device and Interfaces". Gdy klikam obok pojawia się komunikat "Searching..." i to wszystko. Windows Vista Ultimate to mój system operacyjny. Co do urządzenia to zakupiliśmy SCXI-1000 ale to nie chodzi o urządzenie. Problem się pojawił gdy zainstalowałem nową wersję M&A.
ODPOWIEDZ