Początek z NI VISION

Tematyka związana z tworzeniem aplikacji w LabVIEW do obsługi wizji oraz wszelkich operacji na obrazie.
Pomocy
Posty: 8
Rejestracja: 05 sie 2014 14:49
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Początek z NI VISION

Post autor: Pomocy »

Witam,

Chcę stworzyć aplikacje do rozpoznawania obiektów na obrazie. Jednak nie znam się na module VISION, a moja znajomość LV jest na poziomie podstawowym. Nie mogę nawet odczytać pliku, wyskakuje błąd "Plik nie został znaleziony" dlaczego tak się dzieje? Z góry dzięki za wskazówki.
Załączniki
NIV.png
nephe
Posty: 9
Rejestracja: 24 kwie 2014 08:41
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Początek z NI VISION

Post autor: nephe »

Zobacz jaki patch wchodzi na read file *.png\ll. Wyrzuć ten bloczek build path i powinno działać.

Jest chyba też bloczek Vision Express, w którym możesz sobie wszystko "wyklikać" bez większej znajomości labview.
Pomocy
Posty: 8
Rejestracja: 05 sie 2014 14:49
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Początek z NI VISION

Post autor: Pomocy »

Dzięki działa :).
Kolejne pytanie czy da się połączyć dwie metody do rozpoznawania obiektu np: kształt(wielkość) i do tego obiekt musi mieć odpowiedni kolor aby został zaakceptowany?
nephe
Posty: 9
Rejestracja: 24 kwie 2014 08:41
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Re: Początek z NI VISION

Post autor: nephe »

Najpierw użyj pierwszego filtru a na otrzymanym obrazie drugiego.
Awatar użytkownika
smiga
Administrator
Posty: 799
Rejestracja: 04 paź 2009 12:41
Wersja środowiska: LabVIEW 2016
Lokalizacja: Słupsk

Re: Początek z NI VISION

Post autor: smiga »

Najprościej:
- uruchom Vision Assistant'a
- zbuduj w nim to co chcesz ( z prostych klocków/funkcji)
- kliknij w menu tools/Create LabView VI

...i zobacz jak wygląda gotowiec.
Możesz go lekko posprzątać, dodać jakiś interfejs użytkownika itd.
__ Arkadiusz Śmigielski, tel. 662 01 01 74___
ObrazekObrazekObrazek
Pomocy
Posty: 8
Rejestracja: 05 sie 2014 14:49
Wersja środowiska: LabVIEW 2013

Re: Początek z NI VISION