Problem z wersją instalacyjną programu

Tematyka związana z tworzeniem aplikacji w LabVIEW do obsługi wizji oraz wszelkich operacji na obrazie.
Awatar użytkownika
coolfon
Posty: 232
Rejestracja: 01 gru 2007 08:59
Wersja środowiska: LabVIEW 2009
Kontakt:

Problem z wersją instalacyjną programu

Post autor: coolfon »

Witam wszystkich zainteresowanych...

Problem mam następujący:
Jest sobie pewna aplikacja wykorzystująca NI Vision Development Module. Aplikacja ta powstaje w środowisku LabVIEW 8.5, na komputerze z Vistą PL SP1. Aplikacja m.in. wykorzystuje kamerkę internetową do pobierania obrazu (tak tylko zaznaczam żeby wszystko było jasne).

Docelowo aplikacja ta ma być samodzielnym programem (Installer) działającym na komputerze bez środowiska LabVIEW. Stworzyłem sobie taki właśnie installer, zawiera on runtime engine do LV, do NI Vision oraz do VISA (też potrzebne...). Tak stworzony program instaluję na kompie z WinXP, wersja angielska z SP2. Gdy uruchamiam program i chcę uzyskać jakiś obraz z kamery dostaję błąd przedstawiony na rys_1.

Z errorem o tym kodzie już się spotkałem. Miało to miejsce w momencie, gdy zainstalowałem sobie dodatek NI-IMAQ for USB Cameras i chciałem uzyskać obraz z kamerki jeszcze tworząc program. Błąd przedstawiony na rys_2. Aby się z nim uporać wystarczyło podmienić plik ImaqDirectShowDll.dll na odpowiedni dla danej wersji językowej systemu (w moim przypadku Vista PL). Nie mam zielonego pojęcia jednak jak uporać się z tym błędem w przypadku samodzielnej aplikacji... Niby instaluję ją na angielskim WinXP, dołączam do programu angielską wersję ImaqDirectShowDll.dll, ale nadal dostaję ten błąd...

Spotkał się ktoś z was z czymś takim? A może komuś udało się uruchomić samodzielną aplikację wykorzystującą moduł Vision? Każda sugestia mile widziana.
Awatar użytkownika
Nowszy
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2008 08:33
Wersja środowiska: LabVIEW 2011
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Problem z wersją instalacyjną programu

Post autor: Nowszy »

Witam

Tak dla potomności, zamieszczam rozwiązanie problemu. Na komputerze docelowym konieczne jest przekopiowanie i zarejestrowanie w systemie odpowiedniej wersji wspomnianej DLL-ki. Więcej pod linkiem:
http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/ ... 2E0002869B
Pozdrawiam, Maciek Antonik
Edu4Industry
ODPOWIEDZ