Problem z generacją sinusoidy

Tematy związane z LabVIEW FPGA oraz programowaniem układów.
qkieu
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2009 10:44
Kontakt:

Problem z generacją sinusoidy

Post autor: qkieu »

Witam!

Na początku chciałbym przywitać się z wszystkimi, jest to mój pierwszy post :) Również poproszę o dość "ulgowe" potraktowanie gdyż jestem początkującym użytkownikiem LabVIEW :)

Napiszę może od razu jakiego oprogramowania i sprzętu używam:
LabVIEW 8.5
NI cRIO-9014 (CompactRIO Real-Time Controller)
NI 9264 (16-Channel, +-10V, 16-Bit Analog Voltagr Output Module)

A teraz problem.
Korzystając z FPGA chciałem wygenerować sinusoidę. Znalazłem w internecie tutorial na stornie NI. Stworzyłem więc plik.vi w "FPGA Target", wrzuciłem tam Sine Wave Generator i podłączyłem go do FPGA I/O Node, w którym wybrałem kanał 0 mojego modułu wyjścia analogowego, wszystko w pętli While.

Parametry sinusoidy ustawiłem następująco:
Frequency = 50Hz
Amplitude = 1
Phase offset = 0,00
Look-up table size = 1024
Amplitude resolution = 16 bit (żeby zgadzało się z moim modułem wyjścia)
FPGA clock rate (40MHz)

Na ekranie oscyloskopu pojawiła się"sinusoida" o amplitudzie 1V. Piszę "sinusoida" ponieważ wyglądała, jakby miała za mało próbek, przebieg był schodkowy... Również bardzo zdziwiła mnie amplituda, myślałem, że jest kodowana ona na 16 bitach, więc żeby otrzymać amplitudę równą 1 na 16 bitach powinienem tam wpisać 3277.

Czy ktoś uprzejmy wyjaśniłby mi dlaczego tak się dzieję i jak mogę rozwiązać powyższe problemy? Jeśli podałem za mało informacji proszę mi dać znać, dopiszę co potrzeba.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc! :)
Ostatnio zmieniony 22 lip 2009 11:14 przez qkieu, łącznie zmieniany 2 razy.
qkieu
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2009 10:44
Kontakt:

Re: Problem z generacją sinusoidy

Post autor: qkieu »

Ok, problem z amplitudą już rozwiązałem :)