Sterowanie silnikiem za pomocą SIC184

Tematy związane z tworzeniem dużych aplikacji. Zaganiednia dotyczące architektury oraz zasad tworzenia optymalnych rozwiązań.
ararbully
Posty: 4
Rejestracja: 25 mar 2014 19:30
Wersja środowiska: LabVIEW 2011

Sterowanie silnikiem za pomocą SIC184

Post autor: ararbully »

Witam
Jestem początkującym użytkownikiem środowiska LabView. Mam do zrobienia projekt w którym przy użyciu silnika 57BYG-081D i sterownika SIC 184, mam przesuwać na śrubie jakiś element do przodu i do tyłu. W jaki sposób można napisać aplikację w LabView pod ten sterownik?
Pozdrawiam :)
Grzesiek080
Posty: 82
Rejestracja: 26 maja 2009 07:18
Wersja środowiska: LabVIEW 2012
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontakt:

Re: Sterowanie silnikiem za pomocą SIC184

Post autor: Grzesiek080 »

Widze ze tym silnikiem steruje sie za pomoca interface RS485 MODBUS RTU. Od strony labview masz sterowniki MODBUS RTU które musisz zainstalowac http://www.ni.com/example/29756/en/ . Co do samego protukołu to znalazłem duzo informacji na stronie WOBIT-a.

http://wobit.com.pl/produkt/9097/sterow ... ndekserem/

Ogólnie nie wiem na jakim poziomie jestes co do komunikacji z tego typu sterownikami ale mozesz zaczac od załatwienia karty allbo interface RS485. Nastepnie zainstaluj oprogramowanie producecta dla tego sterownika. Jak zaczenie ci wszytko dziaac to możesz zacząć sprawdzać kolejne komendy z z protokołu z noty katalogowej.
Tak czy inaczej podłacz wszytko i jak bedziesz na etapie pisania sterownika w Labview to daj znać.
Daniel PCL
Posty: 20
Rejestracja: 03 kwie 2013 11:26
Wersja środowiska: LabVIEW 8.0

Re: Sterowanie silnikiem za pomocą SIC184

Post autor: Daniel PCL »

Albo wersja ze sterowaniem przekaźnikami... Wtedy potrzebny będzie minimum port LPT w komputerze i 4 przekaźniki + zasilacz.
Odrobinę łatwiej będzie napisać program (bez znajomości protokołu rs485) ale rozwiązanie mniej eleganckie i pewnie odrobinę droższe.

Z pozdrówkami
Dan
ararbully
Posty: 4