Problem z vi obsługującym zasilacz i oscyloskop

Tematy związane z tworzeniem dużych aplikacji. Zaganiednia dotyczące architektury oraz zasad tworzenia optymalnych rozwiązań.
Revan-Ghost
Posty: 2
Rejestracja: 01 mar 2014 11:17
Wersja środowiska: LabVIEW 2010

Problem z vi obsługującym zasilacz i oscyloskop

Post autor: Revan-Ghost »

Witam,
jestem początkującym użytkownikiem LV i mam problem z działaniem swojego programu obsługującego zasilacz CPX400DP i oscyloskop DPO4104.
zasilacz_sterowanie_w_budowie_OLD.vi
(39.36 KiB) Pobrany 382 razy
Program działa następująco: najpierw ustawia się poziomy napięcia na obu kanałach zasilacza (np. 5V na pierwszym, 0V na drugim) oraz wielkość kroku (np 0.5V). Program następnie zmienia poziomy napięcia o wielkość kroku aż poziomy napięcia zamienią się wartościami (a więc na pierwszym będzie 0V, a na drugim 5V). Ponadto przed każdą zmianą poziomów program zczytuje do pliku średnią odczytaną z oscyloskopu.

Program za pierwszym uruchomieniem zdaje się działać poprawnie (w pliku znajdują się odczyty z oscyloskopu). Problem pojawia się przy drugim uruchomieniu. Otóż po paru cyklach zmian poziomów napięcia zasilacz zawiesza się. Wykonywanie się programu w LV da się zatrzymać (chociaż zajmuje to dłuższą chwilę), ale żeby program znów zadziałał poprawnie muszę zresetować zasilacz (wyłączając go i włączając).

Próbowałem obejść ten problem modyfikując program tak, aby za jednym uruchomieniem wykonywał się dowolną ilość razy, ale sytuacja powtórzyła się. :((
zasilacz_sterowanie_w_budowie_NEW.vi
(43.85 KiB) Pobrany 365 razy
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki!

Sub vi:
waveform_reader_saver.vi
(19.61 KiB) Pobrany 359 razy
zmieniacz_napiecia.vi
(19.99 KiB) Pobrany 364 razy
Grzesiek080
Posty: 82
Rejestracja: 26 maja 2009 07:18
Wersja środowiska: LabVIEW 2012
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontakt:

Re: Problem z vi obsługującym zasilacz i oscyloskop

Post autor: Grzesiek080 »

Hej,