Strona 1 z 1

Ladne UI

: 19 cze 2017 17:34
autor: dajpanspokój
Heja

Zaczalem robic w pracy projekt i stwierdzilem ze bedzie wygladal troche jak przyciski googla/androida
Mozecie sciagnac, ukrasc kod i bawic sie
Ikonki sa sciagane glownie z https://thenounproject.com i edytowane w gimpie

Zastanawiam sie jak sprawic zeby po nacisnieciu Settings->Calibrate->Settings, przyciski ktore wysuwaja sie z Calibrate znikaly.
Mam jeden pomysl, ale nie jest to az tak skalowalne jakbym chcial, wiec jak macie jakies spoko pomysly to mozecie mi w tym pomóc

Ladne UI

: 20 cze 2017 07:50
autor: micard
Śliczne :)
W topornym światku GUI LabVIEW, naprawdę się wyróżnia!

Zaproponowałbym strukturę drzewiastą samego menu. Gdzie zamknięcie rodzica najpierw zwinie wszystkie dzieciaki.

Ladne UI

: 20 cze 2017 08:49
autor: dajpanspokój
Hej, dzieki:) wlasnie tez myslalem nad drzewem albo klasami, ze jest struktura rodzic-dziecko, ale z klasami to bylby troche overkill.
Drzewka nigdy nie robilem, ale tez nie za bardzo wiem jak to by mialo wygladac, ze zamkniecie rodzica wywolywaloby mi vi ktore zamyka dziecko. Tzn, ze w tym drzewku musialyby sie znajdowac info o referencji do przyciskow, ruchu po nacisnieciu itp? To jest dosc ciekawy problem:)

Ladne UI

: 20 cze 2017 11:43
autor: micard
Tutaj OOP pasuje jak ulał i nie jest żadnym overkillem tylko własciwym narzędziem do właściwego zadania

Ladne UI

: 20 cze 2017 23:02
autor: micard
do tego, jeśli ikonki są ściągane z ynterneoof, to aż się prosi o plik konfiguracyjny takiego menu w xml lub json , gdzie jako parametr zapodajesz adres url ikony i mały vi-script kompiluje Ci menu.
Żeby dodać pikanterii, to menu może być zupełnie osobnym VI, dynamicznie dopasowującym swoją pozycję do wywołującej aplikacji, dynamicznie skalowanlnym, z przeźroczystym tłem. Pozwoliłoby to dodać takie menu jako warstwę do dowolnej aplikacji - realizującą tylko callback'i w aplikaciu wywołującej.

Ladne UI

: 21 cze 2017 10:43
autor: dajpanspokój
Tworzenie tych ikonek to jest meczarnia, ale nie udalo mi sie znalezc zadnego vi scriptu, ktory to robi... Podobno to jest jakis strasznie stary kod w lv, ktory przestal byc supportowany i juz przestalem tego szukac

Re: Ladne UI

: 22 cze 2017 15:11
autor: dajpanspokój
Dzieks micard za zmuszenie mnie do OOP, programowanie tego to byla totalna przyjemnosc :)
Rekursywnosc w OOP jest najlepsza rzecza na swiecie

Wrzucam swoj nowy kod, ulozenie przyciskow nie ma troche sensu, bo testowalem 3 lvle menu, ale dziala jak marzenie :D

(Sorry ze komentarze sa po angielsku, ale robie to do pracy)

Ladne UI

: 22 cze 2017 18:34
autor: mnawotka
Takie pytanko do Was, wszystko ładnie pięknie fajna sprawa.

Wrzucilibyście jakiś odnośnik gdzie jest wyjaśnione jak się za to zabrać :) Z chęcią bym się tego poduczył :)

Re: Ladne UI

: 22 cze 2017 20:03
autor: dajpanspokój
Hej
Jest troche materialow na internetach, tak jak taki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=pomEr5vQpxM albo taki artykul: http://www.bloomy.com/support/blog/obje ... art-series i to wyglada tez spoko http://forums.ni.com/t5/LabVIEW-Develop ... -p/3519580 pewnie znajdziesz jeszcze duzo wiecej materialow na googlach.
Ale tak naprawde potrzebujesz jakiegos swojego projektu zebys zrozumial jak to dziala i w czym zrobiles bledy.
Ja do OOP podchodzilem ze 3 razy, za kazdym razem rozumialem wiecej az w koncu siadlo :) i jeszcze nie do konca wszystko rozumiem ale jestem coraz blizej. Powodzenia :)

Re: Ladne UI

: 22 cze 2017 20:25
autor: mnawotka
Dzięki wielkie, zapewne po zapoznaniu się z tym, spróbuje swoich sił z tym tematem :)