zmiana stanu PUSH BUTTON

Sprawy związane z interfejsem użytkownika - kontrolki, wskaźniki, wyświetlacze, wykresy oraz inne zagadnienia tego typu...
polo
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2009 11:09
Kontakt:

zmiana stanu PUSH BUTTON

Post autor: polo »

Hej.
Sprawa wygląda następująco :)

Załączam sobie PUSH BUTTON Y ( jego fragmencik podświetla się na zielono) i wykonuje mi się jakaś tam część programu. Kiedy w wyniku porównania innego sygnału z liczbą 12 pojawi mi się "1" na kontrolce X chcę by PUSH BUTTON Y się wyłączał . Kombinowałem z property node ale nie znalazłem tam takiej opcji.
Jak można to najprościej uzyskać?

POZDRAWIAM
Załączniki
kont1.GIF
kont1.GIF (4.2 KiB) Przejrzano 9222 razy
Awatar użytkownika
skoziate
Administrator
Posty: 245
Rejestracja: 06 mar 2007 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2019
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana stanu PUSH BUTTON

Post autor: skoziate »

O ile dobrze rozumiem, to chcesz programatycznie zmieniać wartość przycisku. Można to zrobić w dwojaki sposób: albo przy pomocy Local Variable, albo przy pomocy Property Node, właściwość Value.
Pozdrawiam,
Sebastian
polo
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2009 11:09
Kontakt:

Re: zmiana stanu PUSH BUTTON

Post autor: polo »

Tak chcę programowo zmienić stan przycisku. Kombinowałem z Property node Value i na Y podaje mi aktualny stan X tzn. kiedy uruchamiam program (sygnałnie jest mniejszy od 12 więc X=0) i nie mogę nawet załączyć Y bo X=0 i wartość 0 podawana jest Y........ :-?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010 18:46 przez polo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
skoziate
Administrator
Posty: 245
Rejestracja: 06 mar 2007 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2019
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana stanu PUSH BUTTON

Post autor: skoziate »

W Twojego częściowego zrzutu ekranu nie wynika jaka jest zależność pomiędzy X a Y. Możesz umieścić pełny kod? Przynajmniej ten istotny.
Pozdrawiam,
Sebastian
polo
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2009 11:09
Kontakt:

Re: zmiana stanu PUSH BUTTON

Post autor: polo »

Wszystko jeszcze testuje a gólnie mówiąc: włączając Button napełniam sobie tank jeżeli wartość tank będzie większa równa 12 chcę by włączony wcześniej button się wyłączył.
Załączniki
111.GIF
111.GIF (10.17 KiB) Przejrzano 9215 razy
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010 18:59 przez polo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skoziate
Administrator
Posty: 245
Rejestracja: 06 mar 2007 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2019
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana stanu PUSH BUTTON

Post autor: skoziate »

W załączniku moja wersja tego co opisałeś. Bardzo proste i działa,mam nadzieję, że pomoże.
Załączniki
Tank.vi
(9.86 KiB) Pobrany 288 razy
Pozdrawiam,
Sebastian
polo
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2009 11:09
Kontakt:

Re: zmiana stanu PUSH BUTTON

Post autor: polo »

UPS mam stareńką wersje LV7.1 :). mógłyś to jakoś przekonwertować ?
Awatar użytkownika
skoziate
Administrator
Posty: 245
Rejestracja: 06 mar 2007 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2019
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana stanu PUSH BUTTON

Post autor: skoziate »

Więc zrzutem. Drugi case jest pusty.
Załączniki
Tank.PNG
Pozdrawiam,
Sebastian
polo
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2009 11:09
Kontakt:

Re: zmiana stanu PUSH BUTTON

Post autor: polo »

zaraz spróbuję to jakoś wcisnąć w program. Myślałem że da się jakoś bez używania dodatkowych pętelek:)
Dzięki za mega szybką odpowiedź

Edit:
Sprawdziłem i wszystko działa. Po odliczeniu BUTTON ładnie się wyłącza ale kiedy naciskam ponownie BUTTON to wartość TANK wzrasta o 1a po ponownym włączeniu znowu o1. Czy można jakoś to zablokować by po odliczeniu do 12 i wyłączeniu BUTTONa przez VALUE button był zablokowany? :-s
Awatar użytkownika
skoziate
Administrator
Posty: 245
Rejestracja: 06 mar 2007 00:00
Wersja środowiska: LabVIEW 2019
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana stanu PUSH BUTTON

Post autor: skoziate »

Oczywiście można, przy pomocy odpowiedniej właściwości (zdaje się, że Enable albo Disable - w domu LabVIEW nie mam :p ). Property Node będzie musiał być wywołany przy odpowiednim warunku: gdy przycisk jest False oraz wartość Tank jest 12. Nie chcesz blokować przycisku, gdy jest o False a Tank ma zero, bo nie da się napełnić.
Pozdrawiam,
Sebastian
ODPOWIEDZ