Ladne UI

Sprawy związane z interfejsem użytkownika - kontrolki, wskaźniki, wyświetlacze, wykresy oraz inne zagadnienia tego typu...
Awatar użytkownika
dajpanspokój
Posty: 109
Rejestracja: 05 lis 2015 08:15
Wersja środowiska: LabVIEW 2014
Has thanked: 2 times

Ladne UI

Post autor: dajpanspokój » 19 cze 2017 17:34

Heja

Zaczalem robic w pracy projekt i stwierdzilem ze bedzie wygladal troche jak przyciski googla/androida
Mozecie sciagnac, ukrasc kod i bawic sie
Ikonki sa sciagane glownie z https://thenounproject.com i edytowane w gimpie

Zastanawiam sie jak sprawic zeby po nacisnieciu Settings->Calibrate->Settings, przyciski ktore wysuwaja sie z Calibrate znikaly.
Mam jeden pomysl, ale nie jest to az tak skalowalne jakbym chcial, wiec jak macie jakies spoko pomysly to mozecie mi w tym pomóc
Załączniki
UI fun test.zip
(175.19 KiB) Pobrany 76 razy

Awatar użytkownika
micard
Posty: 127
Rejestracja: 30 wrz 2011 11:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2016
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Ladne UI

Post autor: micard » 20 cze 2017 07:50

Śliczne :)
W topornym światku GUI LabVIEW, naprawdę się wyróżnia!

Zaproponowałbym strukturę drzewiastą samego menu. Gdzie zamknięcie rodzica najpierw zwinie wszystkie dzieciaki.

Awatar użytkownika
dajpanspokój
Posty: 109
Rejestracja: 05 lis 2015 08:15
Wersja środowiska: LabVIEW 2014
Has thanked: 2 times

Ladne UI

Post autor: dajpanspokój » 20 cze 2017 08:49

Hej, dzieki:) wlasnie tez myslalem nad drzewem albo klasami, ze jest struktura rodzic-dziecko, ale z klasami to bylby troche overkill.
Drzewka nigdy nie robilem, ale tez nie za bardzo wiem jak to by mialo wygladac, ze zamkniecie rodzica wywolywaloby mi vi ktore zamyka dziecko. Tzn, ze w tym drzewku musialyby sie znajdowac info o referencji do przyciskow, ruchu po nacisnieciu itp? To jest dosc ciekawy problem:)

Awatar użytkownika
micard
Posty: 127
Rejestracja: 30 wrz 2011 11:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2016
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Ladne UI

Post autor: micard » 20 cze 2017 11:43

Tutaj OOP pasuje jak ulał i nie jest żadnym overkillem tylko własciwym narzędziem do właściwego zadania

Awatar użytkownika
micard
Posty: 127
Rejestracja: 30 wrz 2011 11:28
Wersja środowiska: LabVIEW 2016
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Ladne UI

Post autor: micard » 20 cze 2017 23:02

do tego, jeśli ikonki są ściągane z ynterneoof, to aż się prosi o plik konfiguracyjny takiego menu w xml lub json , gdzie jako parametr zapodajesz adres url ikony i mały vi-script kompiluje Ci menu.
Żeby dodać pikanterii, to menu może być zupełnie osobnym VI, dynamicznie dopasowującym swoją pozycję do wywołującej aplikacji, dynamicznie skalowanlnym, z przeźroczystym tłem. Pozwoliłoby to dodać takie menu jako warstwę do dowolnej aplikacji - realizującą tylko callback'i w aplikaciu wywołującej.

Awatar użytkownika
dajpanspokój
Posty: 109
Rejestracja: 05 lis 2015 08:15
Wersja środowiska: LabVIEW 2014
Has thanked: 2 times

Ladne UI

Post autor: dajpanspokój » 21 cze 2017 10:43

Tworzenie tych ikonek to jest meczarnia, ale nie udalo mi sie znalezc zadnego vi scriptu, ktory to robi... Podobno to jest jakis strasznie stary kod w lv, ktory przestal byc supportowany i juz przestalem tego szukac

Awatar użytkownika
dajpanspokój
Posty: 109
Rejestracja: 05 lis 2015 08:15
Wersja środowiska: LabVIEW 2014
Has thanked: 2 times

Re: Ladne UI

Post autor: dajpanspokój » 22 cze 2017 15:11

Dzieks micard za zmuszenie mnie do OOP, programowanie tego to byla totalna przyjemnosc :)
Rekursywnosc w OOP jest najlepsza rzecza na swiecie

Wrzucam swoj nowy kod, ulozenie przyciskow nie ma troche sensu, bo testowalem 3 lvle menu, ale dziala jak marzenie :D

(Sorry ze komentarze sa po angielsku, ale robie to do pracy)
Załączniki
UI fun test OOP.rar
(332.56 KiB) Pobrany 45 razy

Awatar użytkownika
mnawotka
Posty: 26
Rejestracja: 15 lut 2016 20:13
Wersja środowiska: LabVIEW 2014

Ladne UI

Post autor: mnawotka » 22 cze 2017 18:34

Takie pytanko do Was, wszystko ładnie pięknie fajna sprawa.

Wrzucilibyście jakiś odnośnik gdzie jest wyjaśnione jak się za to zabrać :) Z chęcią bym się tego poduczył :)

Awatar użytkownika
dajpanspokój
Posty: 109
Rejestracja: 05 lis 2015 08:15
Wersja środowiska: LabVIEW 2014
Has thanked: 2 times

Re: Ladne UI

Post autor: dajpanspokój » 22 cze 2017 20:03

Hej
Jest troche materialow na internetach, tak jak taki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=pomEr5vQpxM albo taki artykul: http://www.bloomy.com/support/blog/obje ... art-series i to wyglada tez spoko http://forums.ni.com/t5/LabVIEW-Develop ... -p/3519580 pewnie znajdziesz jeszcze duzo wiecej materialow na googlach.
Ale tak naprawde potrzebujesz jakiegos swojego projektu zebys zrozumial jak to dziala i w czym zrobiles bledy.
Ja do OOP podchodzilem ze 3 razy, za kazdym razem rozumialem wiecej az w koncu siadlo :) i jeszcze nie do konca wszystko rozumiem ale jestem coraz blizej. Powodzenia :)

Awatar użytkownika
mnawotka
Posty: 26
Rejestracja: 15 lut 2016 20:13
Wersja środowiska: LabVIEW 2014

Re: Ladne UI

Post autor: mnawotka » 22 cze 2017 20:25

Dzięki wielkie, zapewne po zapoznaniu się z tym, spróbuje swoich sił z tym tematem :)

ODPOWIEDZ